הנה, מצאנו בעולם הלא שוויוני הזה, נקודת אור של שוויון…
כעת, מדובר באיש דת נוצרי שתקף ילדה שהתחפשה לנזירה בהריון. ובכן, זה די ממצה את העיקרון המונותאיסטי העליון: כדי שלא "יעליבו" אותך, מותר לך לנקוט בכל צורה שהיא של אלימות. כל דאלים גבר. הפרות הקדושות של המונותאיזם הן פגאניזם מילולי. בעזרת האיסור לבקר את המונותאיזם, הוא מקיים את עצמו – מופרך ככל שיהיה. מייצר מראית עין של ממשות.
אם היה לנו ספק האם הדתות המונותאיסטיות כסדר חברתי הן המצאה גברית ונשלטות ע"י חשיבה (?) גברית, כלומר – מינימום תוכן ערכי וחברתי, אפס אמפטיה ל"אחר/ת" (שמעצם היותו/ה מראה שיש אלטרנטיבה להגמון), חוקים נוקשים להגנת ההגמון, מקסימום אגו, אגרסיות וכוחניות אלימה – הרי שבאה המיתקפה על ליאור שליין ועל הילדה בנצרת (המצטרפת להתנפלות המוסלמית על הקריקטוריסט השוודי ולפאטווה על רושדי, ושייכת למשפחת הפשקווילים המרוחים על קירות ירושלים ובני ברק) והסירה את הספקות.
הנה, נוצרים יקרים, יש לכם גם פדופיליה המונית וגם נזירות בהריון. אמרתי את זה. היה נחמד אם גם הייתם טורחים לאתר, לחקור ולהעניש על אונס נזירות, ונמנעים מלפרושׂ רשת ביטחון לכמרים עבריינים, או גזענים, או בעלי תכונות ומעשים מלבבים אחרים. אבל ניחא.
בסה"כ – כל זה מייצג את האמת טוב יותר מנשיקה חרישית וקדושה לצלב תעשייתי, שיוצר מן הסתם בסווטשופ של ילדים הודים מתחת לגיל ההסכמה (או העבודה). וזה גם הרבה יותר מעניין, בעולם התקשורתי החדש זה הופך אתכם לרלוונטיים. אז על מה המהומה?
אגב, כל זה קרה בפורים וביום האשה הבינלאומי. ממש מפגש כוחות מטאפורי בין המדכאים למדוכאות, כמו גם מטאפורה על "המלך הוא עירום" – הנזירה בהריון, והארכיבישוף מעדיף לתקוף את הנזירה מאשר לעשות בדק בית בתפיסות היסוד שהופכות את הריונה למעליב.
הפסקה השלישית שמתחילה במילים: אם היה לנו… לא נכונה לוגית. היא גם פוגעת בי כגבר.
אהבתיאהבתי
נושא חשוב שמועלה בצורה בעייתית. מה הפרוש שבחשיבה "גברית מתאפיינת ב- מינימום תוכן ערכי וחברתי, אפס אמפטיה ל"אחר/ת""
אני ממש לא מסכימה אתך. הנה רק אתמול היתה תוכנית על הרב פירר שמקדיש את כל חיו לאחרים חולים.
אין קשר לקנאות דתית ומגדר. נכון שיותר גברים היו מעורבים בפעילות דתית לאורך ההיסטוריה, אבל זה היה מכיוון שהם אלה שהיו פעילים יותר בכל דבר שקשור למרחב הציבורי. אבל הדברים הולכים ומשתנים היום. תראי מה קורה עם נשות הכותל למשל, הן חוטפות קללות ונאצות מהנשים לא פחות מהגברים. צריך להיות מאד זהירים בהכללות כאלו, שלא מוסיפות בריאות לאף אחד.
אהבתיאהבתי
לצחוק מהפנטיות הדתית ולבכות מהפנטיות הדתית.
מה שכתבת:
הדתות המונותאיסטיות כסדר חברתי הן המצאה גברית ונשלטות ע"י חשיבה (?) גברית
לצערי זה נכון.
וזה עד כדי כך נכון שבגלל זה מעמד האשה הוא… סליחה לא קיים בכלל מעמד אשה.
נו טוב עוד מעט נפגוש את ש"ס וחבורתה בממשלה ושוב יתחילו עם כל ה…תסירו את שלטי החוצות האלה, אבל אם תשלמו לנו כסף טוב אז בסדר מותר גם להציג טריפה וטריפה בשלטי חוצות.
טוב אני לא אמרתי כלום פה. אחרת עוד יתנפלו גם עלי.
אהבתיאהבתי
של מחסור בתוכן ערכי ובאמפטיה לאחר, ושל עודף אגו ואגרסיות. בעיה זו אינה מוגבלת לגברים בלבד, גם לא למאמיני הדתות המונותאיסטיות דווקא.
אהבתיאהבתי
לאלו שנפגעו כגברים – אתם מאששים בעצם את תיזת משמעות העלבון במונותאיזם. במקום לקחת אחריות מגדרית על קבוצתכם, קרי -להבין שהמונותאיזם (אל/אב עליון וכל יכול) הוא התגלמות הפטריארכאליה ומהמכונה המשומנת שמאפשרת את כל חולייה, עליהם נשים הן שמשלמות את המחיר הגבוה ביותר) – אתם "נעלבים". תפקידנו בהתניה הנשית בתוך המשחק הזה הוא כמובן להתנצל ולנסות ליישר את העניינים ולומר "לא התכוונתי". ובכן – כן התכוונתי. העובדה שיש מיעוט גברים אחר מחייבת אותם להרחיב את המעגל ולא "להעלב". אחרת – ההבדל בינם לבין האחרים מצטמצם. ברגעי מבחן (ע"י הפוסט של סרנה על מפקד חיל הים) אנחנו מגלות שאכן ההבדל ברוב המקרים הוא קוסמטי.
גלי – חוץ מלצחוק ולבכות, יש לך ולי ולנו את המילה הכתובה 🙂
אילן סבאג – השיטה היא גברית וההתוויה החשיבתית-תרבותית בהתאם. גם גברים וגם נשים גדלים בתוכה. עדיין העיקר הוא גברי. יש גם הבדל (בניתוח החברתי, לא בתוצאה) בין אכזריות מתוך כוונה של ההגמון לאכזריות כאקט מיואש של פוסט טראומה מגדרית.
אהבתיאהבתי
הבעיה שגם סדר חברתי חילוני מוביל לאותה תוצאה, כך שאין לחפש את המקור לכך בדת כזו או אחרת. בעיני זה יותר פשוט. כוח הוא כוח הוא כוח. האפשרות להשיג יותר שוויון, היא דרך התעצמות, למשל המצאת הנשק החם מובילה בהכרח להשוואה מסויימת, שינויים בכלכלה ובפרנסה, שינויים רפואיים בפריון (שליטה בפריון) המצמצמים את הנחיתות הפיזית המשמעותית של נשים.
—
צריך לדעתי לראות את הדתות האברהמיות בקונטקסט שלהן, דוקא כניסיון לכפות ציווילזציה וריסון על יצרים חייתיים. והן השיגו זאת במידה מרובה בזמנן ועדיין משמשות בלם חברתי חשוב בחלקים גדולים בעולם הרחב. אנחנו כבר במעין "שלב שלישי" שבו מנסים לבחון חלופות לאור המצב המשופר יחסית בחלק העשיר של הגלובוס. יש לקוות רק שהמצב הכלכלי הקשה לא יחזיר את ישראל אחורה חמישים שנה או חמש מאות שנה, ואז הכללים ישתנו וגם הצרכים החברתיים איתם.
אהבתיאהבתי
בהפרדת הרשויות הזו שאת עורכת. הדתות המונותאיסטיות הן המכשיר להטמעת והנצחת הפטריארכאליה ויחסי הכוחות שהיא מביאה עימה. הדת היא המקור התרבותי הן של הדתיות והן של החילונות. בכל הדתות, כמובן. היא המייצרת של "תפיסת העולם". כל השאר – תוצאתי לה.
אהבתיאהבתי
1. ראשית אני מטיל ספק אם מדובר בארכיבישוף או שהמושג הוא המצאה של הכתב. כהן הדת לא יכול להיות קתולי כי כהני דת קתולים לא נישאים ולפי מיטב ידיעתי לא יכול להשתיך לכנסיות המזרחיות. לי לא נראה שבעל מעמד בכיר בכנסייה הפרוטסטנטית ייצור מגע עם ילדה.
2. צריך להסתכל לעצמנו גם בעיניים.
חרדים עושים את צרכיהם בכנסיות נוצריות.ספרי הברית החדשה נשרפו באור יהודה. יהודים מבזים את הנצרות כאשר כותבים ת שמו של ישוע ב ר"ת יש"ו דהיינו יימח שמו וזכרו. את היהודים המשיחיים רודפים. כאשר משדרים לצד שכנגד שהוא אוייב גם ליאור שליין יכול "להטיל עליהם אימה" כי אז הוא הופך לחלק משיטה. כאשר אני קונה את המתיאוס פאסיון או המגניפיקאט של באך וקורא את הטקסט בברית החדשה אפשר לדבר בצורה נינוחה יותר.
אהבתיאהבתי
מדוע הסרת שלטי חוצות פורנוגרפיות פוגעות במאבק הפמניסטי
לטעמי, הם נלחמות באחת הסיבות העקריות לאפליית נשים והיא: תפיסת האישה כאובייקט מיני
הפרסומות בכביש איילון שאני נוסע בו (לדוגמא), מצדיקות את התפיסה לעיל
מצפה לתגובה
חג שמח (גם לחנה)
אהבתיאהבתי
הייתי משתכנעת לו מצאתי סדר חברתי שונה במקומות שלא נחשפו לתרבות הזו שמקורה ביהדות-נצרות-אסלאם.
למרבה הצער, למעט אזוטריה על שבטים שלא ראינו, כל העולם התנהל באותה צורה פחות או יותר, כאשר הנשים במעמד מחופצן ונחות, ובעיקר המיניות שלהן נשלטת על ידי הגברים וכולי וכולי.
רואים את זה בדתות המזרח הרחוק שאינן מונותיאיסטיות וגם בקרב עובדי האלילים באפריקה ובכל מקום אחר.
אהבתיאהבתי
להמחשה on line, כנסי לעמוד הראשי של וואלה,עת החלו חברות בגדי הים במלחמת נתח השוק, ותראי למה אני מתכוון
אהבתיאהבתי
אני חושב שאת טועה.סדר האינפנטליות של הדתות הוא 1.איסלם 2. יהדות 3. נצרות
אהבתיאהבתי
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1069675.html
אהבתיאהבתי
"חשיבה גברית, כלומר – מינימום תוכן ערכי וחברתי, אפס אמפטיה ל"אחר/ת" (שמעצם היותו/ה מראה שיש אלטרנטיבה להגמון), חוקים נוקשים להגנת ההגמון, מקסימום אגו, אגרסיות וכוחניות אלימה"
איך בדיוק אמירות כאלה מקדמות משהו? זאת נשמעת כפרובוקציה ללא שום מטרה נלווית.
אהבתיאהבתי
הסרת שלטי חוצות.
תפיסת האישה כאובייקט מיני זה בראש של הגבר.
וזה בעיה שלו. בגלל זה כל חברי הכנסת של ש"ס והאגודה ודומיהם מערימים המוני חוקים כדי שחס וחלילה לא יעמוד שם למישהו בכנסת.
סליחה, חנה, אם הבלוג שלך הפך לטומאה.
ואז בא איזה מנכ"ל מיליונר ומציע שם למישהו בכנסת טובות הנאה ומיד חברי הכנסת שוכחים מכל החוקים שהם מערימים כדי שאנחנו לא נהיה אוביקט מיני.
אהבתיאהבתי
http://www.notes.co.il/tzvika/53798.asp
אהבתיאהבתי
הכנסיה במערומיה, באופן שמתאים מאוד לסיפא של הפוסט שלי…
תגובות נוספות:
דתי, אתה צודק במהות ההתנגדות לפרסומות סקסיסטיות.
צדוק – מה, יש דירוג? שלושתן כל כך נמוך, שכל דירוג מופרך מעיקרו. לכן שלושתן אינפנטיליות באותה מידה.
איריס – אין מקום שתפיסת אל עליון לא נגעה בו, למעט 2-3 שבטים נידחים איפהשהו בעולם.
יובל, מה שמעניין בדבריך הוא איזור העיוורון. הרשה לי (וגם אם לא, אעשה זאת בכ"ז) לשים מראה פנורמית מול דבריך: אני משקפת מציאות, ואתה רואה בשיקוף המציאות פרובוקציה. מה זה אומר על המציאות? אני מציעה שתיקח עליה אחריות במקום לגנות את המראה או לנסות לשנות את השיקוף. אחרת, אינה שונה בהרבה מאמא של סינדרלה.
אהבתיאהבתי
לא ידעתי שהיא נזירה, והיא נשבעה לי במריה שהיא בת 18!
אהבתיאהבתי
ה"ילדה" היתה בת שבע עשרה
ה"תקיפה" היתה ויכוח
אבל למה לתת לעובדות להרוס פוסט טוב?
אהבתיאהבתי
יש משהו שאתה רוצה לספר לנו? אתה בחברה טובה: מייצג נקודת מבט אופיינית למי מגוננים כמוך, באלימות מילולית, על פונדמנטליזם דתי באשר הוא. תודה על האשרור לכך שאין שום הבדל בין היהדות, האסלאם והנצרות – שלושתן פונדמנטליסטיות, שוביניסטיות, גזעניות וטפשיות באותה מידה (וואו – עכשיו תכתוב עלי עוד פוסט שטנה? נבהלתי).
התקיפה היתה מילולית + יריקות, ע"י הארכיבישוף ואשתו – שתי הפעולות ברשימת סוגי האלימות, שתיהן ללא כל התגרות מצד הילדה, שתיהן מסיתות ושתיהן חמורות ועוברות על 2 חוקים לפחות בספר החוקים שדל מדינת ישראל. אבל פונדמנטליזם דתי לא נותן לחוק הישראלי לבלבל אותו.
אהבתיאהבתי
אני מציע שנפגש פעם לשיחה ידידותית
ההתנגדות שלי לדבריך אינה משום שאני מתנגד לך אישית. יש בינינו ויכוח, וזה בסדר
(ואני לא פונדמנטליסט, ממש לא)
אהבתיאהבתי
המכירה בכך שהילדה קטינה, נמצאת מעל זו שמתחתיה 🙂
על זה אמר איינשטיין:
צירוף מקרים הוא הדרך של אלוהים (של הארכיבישוף טשל סרי לוי – חב"ה) להישאר אנונימי…
אהבתיאהבתי
אשמח להיפגש פעם לשיחה.
אהבתיאהבתי
מבטיח להתנהג יפה
אהבתיאהבתי
אין לגולשים אנונימיים זכות ביקורת בבלוג. כל ביקורת בשם אמיתי ומזוהה עם פרטי קשר – מתקבלת בברכה, ובתנאי שהיא לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.
אהבתיאהבתי
מצחיקה ומקסימה כאחד. איך שאת מתרגזת 🙂
חחחחחחח…..
אהבתיאהבתי
העלבון והרגישות כמסווה לתוקפנות.
שמת לב שלפחות באיסלם וביהדות האישה היא זו שנושאת על גופה את סממני הדתצניעות עלק בעוד שעל הגברים קשה להבחין בסממן דתי כלשהו?
אהבתיאהבתי