דברים שהוכנו לקראת ונשאו בהשקתו של הספר עברית אינטרנטית מאת כרמל וייסמן ואילן גונן, 22.7.2011
מוקדש באהבה והערכה לד"ר כרמל וייסמן
מויקיפדיה:
בסלנג האינטרנט, טרול הוא משתתף בפורום באינטרנט או בצ'אט' שכל מטרתו היא להזיק באמצעות שיבוש מהלך הדיון בו.
הטרול מסב נזק באמצעות כתיבת הודעות הפוגעות במשתתפים אחרים, הפרת כללי ההתנהגות בפורום, שלהוב (Flaming), התחזות לאחר וכדומה. כמו כן, חלק מהטרולים משתמשים בשיטות של האקרים, כגון גניבת זהויות, וכדומה.
לעתים חלק מעיסוקם של הטרולים הוא ב"ספאמריות", שליחת הודעות שמפרסמות אתרים שונים. במקרים מסוימים, פעילות טרולים עלולה לסכן את עצם קיומה של קהילת האינטרנט.
רובם המכריע של הטרולים הם גברים, ממש כמו רוב מחוללי האלימות בעולם בכל התחומים (הנה, כבר הרגזתי כאן כמה טרולים…), רק שהיום כרמל בקשה ממני לדבר על האחוז או שניים של היוצאות מן הכלל – הטרוליות.
למרות שמאפייני ההתנהגות החיצוניים של הטרולית דומים לכאורה להגדרה המילונית, יש (לפחות על פי ניסיוני) הבדל מהותי בינה לבין הטרול, הבדל שיושב על מאפייני התנהגות מגדריים.
הטרול יאבק בדרך כלל על עיקרון – הטרולית תאבק על צדק. הוא יופיע לרוב בניק בדוי ויפרוק כל עול כי מטרתו הרס – היא תופיע בשמה האמתי או לפחות תשחרר פרטים המעידים על זהותה האמתית, כי היא נאבקת למען מטרה צודקת או על מנת להגן על משהו או מישהו (כי זה מה שנשים עושות – ויש לה את ההצדקה מוסרית לפעילותה שהופכת את הטרוליות למעשה "כשר"), הוא מייצג צד פוליטי והיא בדרך כלל זהות (ו/או דמות ו/או מסגרת) פוליטית נקודתית, היא תפעל רק כשיש סיבה של ממש בעיניה, הוא – יפעל תמיד מול מושאי הטינה שלו. הוא פועל מתוך כעס, היא פועל במקרים רבים מתוך עלבון. הטרול מגדיר את האני הוירטואלי שלו ע"י התנגחות וכפיית שינוי, הטרולית מגדירה את עצמה דרך "לצאת צודקת", הוא דמגוג והיא מניפולטיבית, היא מגיעה מהר מאוד לרזולוציות מתוחכמות לכאורה של מניפולציה מגדרית (משפטים שמתחילים או מסתיימים ב"אפילו אני כאשה/כפמיניסטית") – הוא נעול פשטנית במיתוס המדונה והזונה וממצב על הרצף הסטריאוטיפי כל אשה שמתנגדת לו (בין שרמוטה לזו שאף גבר לא יעשה לה טובה). השפה האינטרנטית שלהם שונה. בתהליך המאבק הוירטואלי היא מרחיבה לעיתים את מעגל ההגנה שלה לדמויות נוספות שבצד שלה, הטרול נמצא יותר פעמים עושה שימוש מניפולטיבי ופטרוני בדמויות (במיוחד אם הן נשיות) שבצד שלו, כדי לנגח את מושא מתקפתו ע"י הפיכתן ללעג (למשל: "את טוחנת מים בדיון עם האשה הזו"). הוא חושב שכל מה שהוא אומר נכון, היא נבהלת לעיתים מעצמה ומוחקת רטרואקטיבית חלק מתגובותיה. הוא מתלבש על זירה אחת עד שהוא מחסל אותה, היא פועלת לעיתים גם במעגלים היקפיים על מנת לפגוע בזירה מבחוץ (למשל – היא תלך לכל מקום בו מזכירים אותי ואת הנושא ותכניס הודעות שמכילות את "אפילו אני כאשה…").
ההבדלים ביניהם כל כך ברורים, שניתן לזהות בעזרתם במקרים רבים טרול שבוחר לעשות שימוש בניק נשי.
החדשות הטובות הן שטרוליות מעניקות לי כוח פוליטי גדול עד דמיוני – אני לדבריהן הסיבה להרבה תהליכים שלמעשה אין לי קשר אליהם, כמו התנועה הפמיניסטית העולמית והסיבה מדוע נשים מתקשות בהגדרה עצמית פמיניסטית. זאת משום שכוח נשי מוציא מהן את מה שכוח מוציא מאתנו כנשים בכלל – את ההתבטלות העצמית ע"י האדרת כוחו/ה של האחר/ת, בלי קשר למציאות. טרולים, לעומתן, קוראים לנו לכל היותר בשפה התרבותית המוכרת להם – "מאפייה פמיניסטית".
מדובר כמובן בהכללות, אולם אלו מתבססות על חוויית ההתמודדות האישית הארוכה בשנים עם הדמויות הללו.
לכבוד האירוע החשוב הזה של השקת הספר עברית אינטרנטית, איתרתי בארסנל התגובות הטרוליות מהתקופה האחרונה (כחודשיים-שלושה לאחור) כמה טרוליות מרשימות, שאת דבריהן איגדתי לכדי בית קצר חדש בשירת הטרול (המופיע בספר). לא אנקוב בשמן של הטרוליות, אבל כפי שציינתי – הן מזדהות בשמן ופרטיהן ידועים לי. יש ביניהן פעילה פוליטית מוניציפלית, עיתונאית, בלוגרית, רכזת ארגון נשים, דוגמנית עבר, סופרת מתחילה, לוחמת חירות וזכויות אדם, רעייתו של בכיר ידוע במפעל ההתנחלויות, מרצה באריאל ועוד. לעומתן – ממאות הטרולים ממין זכר שנתקלתי בהם ב-16 השנים האחרונות – ידועה לי זהותם של 2-3 בלבד, וגם זאת במקרה.

טרוליות, כמו טרולים, טוענות כלפי אחרים את שיקוף עצמיותן. כדברי דיפאק צ'ופרה: כל מה שאת חווה משקף אותך. כאן - מתקפה מבחוץ ע"י "אושיית אינטרנט".
שירת הטרולית / חנה בית הלחמי
מִישֶׁהוּ צָרִיךְ לָתֵת לֵךְ אֵת הַכַּאפָה שֶׁמַּגִּיעָה לָךְ וּלְהַשְׁתִּיק אוֹתָךְ אַחַת וּלְתָמִיד ■ כְּפִייָתִית חוֹלָנִית ■
מְעַנְייֶן מָה הָיִית זוֹרֶקֶת עַל עוֹזֶרֶת הַבַּיִת בְּמָקוֹם שָׂרָה נְתַנְיָהוּ? ■ אַת בִּכְלָל פֶמִינִיזְם לִיבֵּרָלִי ■
דּוֹרְסָנִי וְאַלִּים ■ תְּמוּנָה מְדֻיֶּקֶת שֶׁל כָּל הָרָעוֹת הַחוֹלוֹת בְּפֶמִינִיזְם ■ הַסִּבָּה בִּגְלָלָהּ נָשִׁים ■
לֹא מַגְדִּירוֹת אֶת עַצְמָן כְּפֶמִינִיסְטִיוֹת ■ אוֹבְּסֶסִיבִית מוּפְרָעַת ■ טִפְּשָׁה ■ חָבְרָה בְּכַת קִיצוֹנִית ■
מְאֻחָר מִדַּי לְאַחֵל לְךָ בְּרִיאוּת הנֶפֵשׁ ■ שׁוֹבִינִיסְטִית חֲזִירִית שֶׁכָּמוֹךְ ■ משת"פית שֶׁל הֲיְמִין ■
שְׂמאֹלָנִית קִיצוֹנִית ■ אַלִּימָה, אַלִּימָה, אַלִּימָה ■ פְּגוּעָה בְּאֹפֶן שָׁרְשִׁי וְעָמֹק ■
בֶּטַח הָיִיתָ יַלְדַּת כאפות בְּבי"ס ■ מְתֻסְבֶּכֶת והֲזוּיָה ■ בַּהֲנָחָה שֶׁהָיִית בבי"ס, וְלֹא הִסְתּוֹבַבְתָּ בַּרְחוֹבוֹת ■
בֶּטַח חֲבֵרַייךְ דּוֹמִים לָךְ ■ מְקַשְׁקֶשֶׁת שְׁטֻיּוֹת ■ בּוּרָה חָסְרַתּ הַשְׂכָּלָה ■ פֶמִינִיסְטִית מְזֻיֶּפֶת שֶׁכָּמוֹךָ ■
בּוּשָׁה לַמִּגְזָר וְלַמִּגְדָּר ■ רוֹמֶסֶת נָשִׁים מִסְפָּר 1 בָּאִינְטֶרְנֶט ■ מְ-א-וּ-סָ-ה ■ קַרְיירִיסְטִית ■ דּוֹרְסָנִית ■
לוֹחְמָנִית ■ קוֹלָנִית ■ חָסַרְתָּ רְגָשׁוֹת ■ מִשְׁתַּמֶּשֶׁת בִּכְסוּת "פֶמִינִיסְטִית" ■ כְּדֵי לָתֵת בִּטּוּי ■
לִדְחָפִים אַלִּימִים שֶׁיֵּשׁ בָּהּ ■ וּבְשָׂפָה גְּבוֹהָה ■ וּמִתְנַשֵּׂאת ■ כְּדֵי לְהַסְתִּיר ■ שֶׁבְּעֶצֶם אֵין לָהּ מָה לְהַגִּיד ■
מַזָּל שֶׁאֲנִי אִשָּׁה, ■ כָּךְ אֲנִי יְכוֹלָה לוֹמַר שֶׁנִּמְאַס לְגַמְרֵי ■ מְהַפֶמִינִיסְטִיוּת הַאוֹבֵר-לוֹחְמָנִית שֶׁל בֵּיִת הַלַּחְמִי, ■
מִבְּלִי שֶׁאֲחַשֵּׁב כְּשׂוֹנֵאת נָשִׁים.
—
עוד מההשקה:
כרמל וייסמן – מדוע קל להציק ברשת?
ד"ר תמר עילם גינדין – למי קראת הומוקליד?
אילן גונן – דף מהספר הופך לציוץ בטוויטר
את שירת הטרול תמצאו בעמ' 129 בספר.
בלוגים נוספים של משתתפים בארוע: דגש קל, מדע בזיוני
קראתי את ההגדרה שציטטת מהויקיפדיה. אני גבר. אבל ההגדרה שצטטת ממש לא מגדירה אותי נכון, למרות שאני גבר.
אני יודע שלא משנה מה אומר ולא משנה באיזה אופן מערכת הגנה פנימית תנסה לנפנף אותי. אי לכך עטיתי מסווה וכתבתי תגובתי בשם לא לי. זו לא השערה זו עובדה. תגובתי הקודמת עם פרטי האמיתיים נדחתה על הסף.
האירועים של שלושת השבועות האחרונים תואמים ככפפה ליד את הנושאים שניסיתי להתייחס אליהם. את הנושאים שניסיתי להסב תשומת לב הכותבים לחשיבותם.
דברתי על הצורך בחיפוש בני ברית במקום בניית מחיצות והדרת בני ברית פוטנציאלים. עצמת המחאה נובעת מהיכולת להביא לתוך מסגרת בעלת מכנה משותף את כל הגורמים.
התקוממתי נגד הכינוי אספסוף. המחאה מוכיחה שאין אספסוף. יש דור שחש שגזלו לו את ה"בית".
דיברתי על כך שיש שנאה לפעילי שמאל ולא לערכי השמאל. באה המחאה וזועקת בכל רם וברור "רוצים צדק חברתי".
לא אאריך מפאת השעה המאוחרת ומחמת הידיעה שמימלא אפסל ואמחק.
בוקר טוב עולם
יום טוב לכולם
אהבתיאהבתי
צביקה, אתה טרול מהמשמימים והפאתטיים שיש. אין בדייסת המילים שלך שום דבר ששווה אפילו בדל שורה בשירת הטרול. אז אם זה מה שמזקיף את קומתך, נשאיר (כעזרה לזולת) הודעה אחת ונמחוק מכאן והלאה.
אהבתיאהבתי
"אפילו אני כאישה פמיניסטית" שוב לוקה ב"ההתבטלות העצמית ע"י האדרת כוחו/ה של האחר/ת" (משפט מכונן!) – אבל חנה – את הפעם חוצה וגולשת מגדרים – סטנדאפיסטית, ציידת טרולים ומשוררת! נהניתי והתבדרתי.
(ו-אגב לא יכול להיות ששני הציורים שתלויים ברקע לידך הצטופפו שם במקרה, שימי לב -קונספירציה. באחד טרול גבר שמאזין ומתכנן נקמות שפלות ובשני טרולית אישה מניפולטיבית כפרח דרוכה לבלוע בעלבונה שיירים).
אהבתיאהבתי
תמר, אני מבקשת שתסבלי לאלתר מהערצה עיוורת והסכמה מוחלטת לכל דבר שאני אומרת, או מנחת זרועי. אי אפשר אחרת, פשוט אי אפשר. אין אלטרנטיבות.
ניגשת לבחון את הציורים, הם כבר ישלמו על זה (הטרולים ברקע). המאפייה הפמיניסטית שלי יוצאת לפעולה (את מריחה את ניחוח הלחם בתנור?).
אהבתיאהבתי
אמן, חנה אלפא – מריח טוב… ה"לחם בתנור"…. (זה המתכון של פרגית קינן לקלופס טרולים עם ביצים קשות, נכון?)
אהבתיאהבתי
קלופס זה בכלל אוכל לטרולים. קונים את זה בכל-בו "הכל לחי ולצומח" שבפינת רחוב רחבעם זאבי ויאיר שטרן 🙂
אהבתיאהבתי
טרול, משמים פאטתי זה אני. עבורי מחמאה כאשר באה ממי שבקלות כה רבה פצחה את זהותי.
אין לי צורך במזקיף! ממילא לא יועיל לגיבנת ששתלה לי הגיברת.
עכשיו ברצינות. עזרה לזולת צריכה להיות דרך חיים ולא בדיחה לחברים.
עזרי באמת לזולת. לדרוש מקרבנות אונס להאנס שוב ושוב על דוכן העדות כדוגמא אינה עזרה אלא התעללות בזולתך.
אהבתיאהבתי
כיוון שהברזתי לארוע עצמו בנסיבות חיים קשות ומרות ואפילו לא התנצלתי (חנה קבלי התנצלותי בפולינית רהוטה) אבל כיוון ששנים אני אני מוגדר אצל חנה כטרול המחמד השלה ואפילו עדיין חסום אצלה בשרידי הבלוג שלה בקפה דה מרקר בגין פעילות טרולית מאיימת זכר ליציאת מצרים ולחורבן בית המקדש אז כמה מילים על שירת הטרול ועל טרולים בכלל.
דבר ראשון קצת עברית מה עושה הנגן? מנגן ומה עושה הגנן? מגנן ומה עושה הטרול? האם מטרלל? או במשקל השומרים טורל? אני כבר שנים מעדיף לחשוב שטרולים מטרללים.
קצת על הגדרה בויקיפדיה לא שאני מפקפק בהגדרה רק כיוון שאני חיב נט פחות או יותר כבר כמעט 25 שנים וכל מי שחושב שהוא המציא משהו אז אני מוכרח להודות שחוץ מטכנולוגיה ומולטימדיה תוכנית אני לא פגשתי שום דבר התנהגותי שלא היה קיים בקבוצות הדיון בשנות התשעים המוקדמות. אם כי התמכרויות והקהילות אמת גדלו לעניות דעתי רק במשחקי המולטידאג'ן ודומיהם שכבר אז נתנו לי להרגיש זקן.
אבל טרול בעיני היה ויהה משהו מסוג המטרד. אין טרלול לא מזוה בעיני ולא משנה מה. טרול הוא בענינ דבר ראשון סטוקר וירטואלי.
ואני חשוב שחנה את ורבים אחרים מבלבלים בצורה מובהקת אנשים עקשנים וספאמרים עם טרולים. אני ראיתי אותך ואחרים מגדירים כטרול (למשל אותי..) במקרים שדעתו אינה מקובלת עליך ואני אומר את זה באהבה גדולה.
במיוחד שעושים הבדל בין הבעת דעות בנושאים שונים תוך כדי תקווה לשנות משהו ואז יש צורך לחזור עוד פעם ועוד פעם על דעות מסוימות דבר שאני מתמחה בו כידוע לך..ולדעתי לא מדובר בטירלול אלא פשוט בהבעת דעה אחרת בתנאים קשים או הבעת דעות חריגות באזור שהוא מונליטי מחשבתית. אני כבר לא זוכר למי יוחסה האימרה (נדמה לי לדהיזראלי ) שהיה כתוב לו בנאום נקודה חלשה להרים את הקול.
ובכן פה זה כיכר השוק שלנו אני אומר את כבר שנים ונהלתי שלושה מאבקי אינטרנט מתוקשרים חלקם עם אבדות קשות בעניין מחיקת תגובות וחסימת מגיבים. בכלה מקרים הללו הואשמתי בהיותי טרול. בעת שלא טירללתי כלל וכלל אלא בסך הכל הבעתי דעה מאד לא מקובלת לגבי הזכות להגיב באתרי אינטרנט פתוחים (לקורא החרוץ צ. ארצי פה זה לא אתר פתוח זה אתר שאינו פתוח והוא אתר ערוך , הן הפוסטים והן חלק מהתגובות ועל כן אתה חסום אצלי בבלוג)
לא מזמן את חטפת את זה ישירות משתי נשים שהתנפלו עליך. שהתנפלו עליך באש וגופרית על כי חסמת אותן בפייסבוק. התנהגות האובסיבית במקרה הזה היתה אולי מציקה אבל אין שום דרך להגדיר אותן כטרוליות בהקשר זה. עכשיו הלשון הקשה יכול להיות שהיא גברית אבל גם היא לא אינדקציה לטרוליות. אני יכול להזמין אותך לבוא איתי פעם לטריבונה מספר שבע בבלומפילד ולשמוע כמה גברות מדברות אבל אין צורך אני יכול להזכיר לך כמה שיחות בנות שלא הייתי נוכח בהן. גסות רוח מילולית אינה בהכרח אינדקציה לכלום. אני כעניין של עקרון נוקט בה למשל (ויכול להיות שזה בטעות אבל זאת דרכי) בכל פעם שנאי נתקל באלימות מילולית שהיא פאסיב אגרסיב. אין בזה שום דבר מסוג הטירלול.
בקיצור? הפוןסט שלך נחמד מאד אבל הניתוח קצת לוקה. כי את (ולא רק את) הרחבת את מושג הטרול למנעד גדול מדי.
עדי
נ.ב אני מבקש בכל לשון של בקשה שלא להשתמש בפועל החדש שהמצאתי ללא רשות ממני וכל מי שרוצה לטרלל בבקשה יעשה את זה מבלי להגיד את השם המפורש.
נ.ב. 1 אני מבקש בכל לשון של בקשה שלא לבלבל חלילה וחס וחלילה בין הטרלול בבלוגים לבין הטרלללה מבית ראש הממשלה. מדובר בשני טירלולים שונים בהחלט.
נ.ב 2 לכל מי שזוכר הפעולה הזאת של לכתוב פוסט שלם בתוך תגובה לפוסט של משהו אחר או בשמה המדעי זנבנות בלוגים גם היא מגונה בדיוק כמו טירלול ונחשבת הסתת נושא אסורה.
נ.ב 3 כיוון שכבר נסחפתי היום אז אם במקרה מי שהיא בוהה ותוהה פה כל מה שיש לי להגיד זה SIC TRANSIT GLORIA MONDY
אהבתיאהבתי
עדי, כשאתה לא בהתקף ומתנהג כטרול, אתה דווקא בסדר. אבל יש לך בהחלט קריזים של התנהגות טרולית לעילא ולעילא. בכל זאת, אנחנו מכירים לא מהיום. הדוגמא הקטנה לכך הוא העניין של "מוחקת/קוראת טרול למי שלא מסכים אתה". ראשית, המקצוע של טרול (לאו דוקא של טרולית) זה לא להסכים עם כל הצדדים, אחרת הוא לא היה טרול. שנית, הקריטריונים למחיקה הם ה"איך" ולא ה"מה". ברור שהמסרים של הטרול, בהיות אי ההסכמה לחם חוקו העקרוני, הם גם וגם.
טרלול זה נחמד. באמת כל הטרולים מגיעים בסוף, לאחר שהם התעייפו ממני (במקום להיפך, כפי שזממו), לכך שאני מטורללת.
אהבתיאהבתי
אני חושב שאת מבלבלת תוקפנות וריטאולית עם טירלולים. האמת היא שלדעתי יש מעט טרולים היום בבלוגים אם כי יש. בעיני התכונה הכי ברורה של טרול היא שהוא מתנהג כמו סטוקר. דבר שני יש טרולים שהם גם ספאמרים. בניוז גרופ זה היה הרבה יותר בולט. היו אנשים שהיו מתלבשים על קבוצת דיון ומפגיזים אותה בהודעות אן על מגיב ספיצפי.
אני מוחה בקול גדול על הגדרתי כטרול במה שאת קוראת "התקף" אני פשוט לא מוותר זה הבדל גדול מאד. בוודאי ששתי הכותבות שהתיחסתי אליהן אינם טרול. המגיב פה אחרי למשל בהחלט יש לו מאפינים של טרול.הוא מגיע תמיד יש לו חשבון פתוח עם אסתי וגם איתי ועם עוד כמה הוא לא מזוהה (כמיטב יכולתו) והוא לא מרפה. אני מעודי לא התנהגתי ככה. אם ניהלתי קמפיין נגד אנשים מסוימים זה היה בצורה פתוחה ונגד אנשים עם כוח רב. (בקפה דה מרקר זה היה למשל נגד אדם שוב שהיה העורך של האתר אבל לא רק ) וזה היה עניני על דבר אחד ויחיד וזה הזכות למחוק ואו לחסום מתדיינים מדיונים, זכות שאני חושב שהיא מיותרת ומפלה במיוחד באתרים פתוחים.
אני בדעה עד היום שהדבר הזה מהווה הפליה לא נורמאטיבית למיטב ידעתי לפחות במקרה אחד בית הלורדים באנגליה קבע שמדובר באפליה לא נורמאטיבית (אפליה נורמטיבית מותרת כידוע לך) אסורה.
אני לא זוכר בדיוק מדוע חסמת אותי בקפה דה מרקר אני מניח שעל רקע של עופרת יצוקה ומניח שהיות הומלצתי לסיים אתה מבצע הזה באש ותמרות עשן. זה בעיני בפוסט פוליטי חסימה לא נורמטיבית ולדעתי אסורה. ואילו את מכנה את זה טרוליות זה לא טירולול ועצם הבעת הדעה ההפוכה
טירלול זה בדיוק העניין עצם הבעת הדעה ההפוכה אינה טירלול לפחות לא בעיני. בעוד שהופעה חוזרת ונשנת היא בדיוק כן.
טרול לא בהכרח חייב להיות נגד. טרול יכול להיות גם בעד הוא רץ אחרי קורבנו ומציק לו בכל מקום שהוא מופיע. זה בהרבה מקרים יכול להיות גם על רקע מיני כזה או אחר. בעבר רוב הטרולים שאני הכרתי היו דווקא על רקע כזה ושם בטוח שלא תחשבי שמדובר בטרול אלא במטריד סידרתי. טרול זכור לטוב שלי היה אחד שדהר אחרי מתכנתת שעבדה בצוות שלי בכל פורום אפשרי וחילק לה מחמאות מלא החופן זה במהירות הפך להיות מעיק ואפילו מפחיד במיוחד שאז בפורמים לא ראינו תמונות ולא יכולנו לבדוק בקלות במי מדובר.
בקיצור? נשאר חלוקים כנראה בדעותנו…
אהבתיאהבתי
עדי, זה לא רק לא מוותר – אלא מטה כל דיון לסוגיה בה אתה לא מוותר. מה לעשות, עם כל אהבתי אליך – זו התנהלות של טרול…
כן, בטרול או טרולית יש אובססיה וסטוקריות. בטרול יותר מטרוליות, אגב, כי הטרול בא לכפות את דעתו וכל האמצעים כשרים, הטרולית עוסקת יותר בקמפיין צדק קונקרטי.
אהבתיאהבתי
ההכרה בזה שטרוליות אינה מאופיינת דווקא בעילום שם היא חשובה.
אהבתיאהבתי
כן, זה הפתיע גם אותי כפרמטר עקבי, כשהתחלתי לבחון את הנושא.
אהבתיאהבתי
"פֶמִינִיזְם לִיבֵּרָלִי ■ דּוֹרְסָנִי וְאַלִּים" זוהי סתירה מושגית. וזה בערך כמו להגיד: גנדי (המהטמה לא הזאבי) הוא מתנגד לאלימות אלים.
אהבתיאהבתי
טוב, נו, חוסר קוהרנטיות זו הרי מתכונתם הבולטת של טרולים וטרוליות כאחת 🙂
אהבתיאהבתי
גנדי היה באמת מתנגד לאלימות אלים-פסיב אגרסיב מובהק. שביתת רעב היא אקט אלים מסוג מסויים.
ישנן עוד צורות אלימות "לא אלימות" כמו חרם[גם גנד דגל בכך]הוקעה חברתית,היעדר מוחלט של סובלנות בשיח הציבורי ועוד..גם השימוש במנוח טרול הוא סוג של אלימות
אהבתיאהבתי
מהשם לומדים פאסיב אגרסיב…פאסיביות אלימה.
אהבתיאהבתי
ואת זה אתה מטיף בתוך כותב לא אלים?
לקרוא לאלימות בשמה אינו אלימות, אלא בעיני האלימים בשעה שהם מנסים לזמר את זכותם המפוקפקת להישאר כאלו.
אהבתיאהבתי
אני מאמין בשימוש באלימות שצריך. אני חושב שאלימות צריכה להענות באלימות בדרך כלל. שלטון החוק במדינת ישראל הינו אלים וכוחני בצורה מזעזעת למשל.
החוכמה ללכת על הגבול בעדינות. מרתין לןתר קינג היה גאון בעניין הזה.
אני בהחלט חושב שאלימות מילולית היא תגובה נאותה לפאסיב אגרסיב.
אהבתיאהבתי
גולדבלט, בוא תהיה עקבי, ותמשיך בהאשמת היהודים שהפעילו אלימות פסיבית אגרסיבית במחנות ההשמדה. וגם השימוש בכינוי "אנס" הוא סוג של אלימות. למה להזכיר לו, הרי גם לו היה קשה וכואב.
אהבתיאהבתי
לא חנה אני באמת לא צמחוני ולא תמצאי אותי באגף פציפיסטי כלשהו. פשוט ציינתי שיש כמה וכמה סוגים של אלימות-גם לסוג האלימות שלך יש מקום של כבוד ולעיתים את חורגת בהרבה מ"לקרוא לאלימות בשמה". הביטוי אלימות אינו מצביע כשלעצמו על צדק או אי צדק וכיו"ב. אלימות להגדרתי משמעה הפעלת כוח להבדיל משכנוע .
כנראה הסגנון המפוייס שלך גורם למגיב אנונימי לעבור לאתר שלי על מנת להתכסח איתך -אולי תאפשרי לו גישה להגיב אצלך?
אהבתיאהבתי
להתרשמותי, אתה ואחרים מקבלים כאן במה רחבה למדי…
אהבתיאהבתי
לי אין טענות לשאול סלע יש ומשום מה הוא מעלה אותן בבלוג שלי
אהבתיאהבתי
טרול ששמים לו גבול צועק מחוץ לגבול. זה מה שנשאר לו, נעבעך.
כפי שזכור לך מקדמת דנא – לא יורקים אצלי בסלון. אני מלווה את היורקים באדיבות לדלת וסוגרת אותה אחריהם, לאחר שבקשתי הידידותית לשמור את מיצי גופם בתוך גופם לא נענית. אין לזה קשר להבעת דיעה 🙂
מציעה לך לעשות אותו דבר.
אהבתיאהבתי
המדיניות שלי שונה לגמרי ועד כה מחקתי כ 5 תגובות בכל שנות הכתיבה. מקווה שאוכל להמשיך כך
אהבתיאהבתי
בס"ד
משה, ואיפה זה שם אותך? זו הרי הסיבה שאני ורבים כמותי מדירים רגליהם מהבלוג שלך, שמתאפיין בהלבנת פניהם של מי שבכלל לא נמצאים שם באותה עת. אין בכך שום ערך.
אהבתיאהבתי
אני הייתי מוסיפה לבית שני את:
את כל כך מכוערת, אמא שלך משקרת לך שאת יפה כדי שלא תיעלבי, ואת האהוב עלי: את פשוט צריכה זין.
אהבתיאהבתי
🙂
היום כתבה לי מישהי בפורום רעננה בתפוז אזהרה אישית על איך עלי להתלבש בגיל 50, תחת הכותרת "כבוד לגיל", וזו לשונה:
כשבת 12 מתלבשת כמו בת 24 זה נראה מגוחך, פטתי ועצוב,
כנ"ל כשבת 50 מתלבשת כמו בת 25.
אין מה לעשות, גם לאחר התעמלות, ספינינג,
ופילאטיס בת 50, במקרה הטוב ,
תראה כמו בת 48, לא פחות.
העור קצת תלוי, השרירים קצת רפויים ומדלדלים,
ולא נשכח את הצלוליטיס והוורידים,
ולא הייתי רוצה להיתקל באחת כזו במקום ציבורי,
ואשמח אם המראה הזה יחסך ממני
לפחות בסופר.
כל זאת משום שציינתי שגם לקניות ברשת החרדית החדשה בעיר, כמו לקניותי במגה, אגיע במכנסיים קצרים וגופיה 🙂
אהבתיאהבתי
פינגבאק: זכויות אדם בע"מ | חנה בית הלחמי