אל תעברי לבד ילדה ברחוב – עדכון

אל תעברי לבד ילדה ברחוב / בשיער גולש / אל תעברי לבד ילדה ברחוב / זה משחק באש… אין כמו שירה עברית טובה כדי להסביר את עמדתם האידיאולוגית של המועצה למען הילד, ח"כ דוד רותם וועדת חוקה בכנסת ישראל.עדכון – 23.2.10

 
  1. נכון לבוקר זה, הועדה תדון בהגשת החוק לקריאה שניה ושלישית כאילו כלום. ה"כלום" הזה כולל:
    1. מאות פניות לוועדה, ליו"ר הועדה (שלא ענה לי על התשובה האחרונה שלי כאן, המבהירה
      שביסס את תגובתו אלי

    על אג'נדה שלילית כלפי בוחרות, הבל ורעות רוח).

  2. מכתב עליו חתומות 31 ארגוני נשים.
  3. 5-6 חוות דעת מקצועיות ורציניות של משפטניות, נשות אקדמיה בכירות העוסקות בנושא בתחומי המשפט, החברה וגופים מקצועיים (כמו מרכזי הסיוע), בכללן חו"ד של ד"ר אורית קמיר, ד"ר אביגיל מור ואחרות.
  4. עבודת הסברה מול חברי ועדה וחברי כנסת.
  5. התנהלות הסברתית אינטנסיבית ומו"מ של מי שעוסקות בנושא מול מגישי החוק.

כדי שיהיה ברור, כל ההתנהלות נגעה רק להרחבת החוק (שנועד במקורו למנוע קיום יחסי מין בין אישה בגירה לקטין או חסר ישע) – ליחסי מין של אשה בגירה עם גבר בגיר, והשימוש במילה "גרמה" בעלת הפרשנות הרחבה במיוחד.

כנראה שעד כה העלו המאמצים חרס. אם תצלח מזימתם – ממחר, כל אישה השוכבת עם גבר עלולה להיות מואשמת באונס. מדובר בפנטזיה החולנית האידית של ח"כ אורלב, תירוש ורותם על האשה הפתיינית, לילית, שהם עומדים להפוך לחוק וליצור בכך נסיגה של דורות במעמדן המשפטי והחברתי-שוויוני של נשים.

אני מצטערת לספר ששוחחתי אמש עם אדם שהיה ח"כ בעברו הרחוק ועדיין מתנהל מדי פעם במסדרונות הכנסת, ודעתו על הכשל הקוגניטיבי של חלק מהמגישים (תירוש) והכוונה הרעה של האחרים (אורלב ורותם) ברורה, למרות שהוא שייך לקהילתם של אלו האחרונים. להערכתו – מול כוונה רעה וטמטום אי אפשר לקיים מו"מ. כל שניתן לעשות הוא להעמיד אותם במוקד הביקורת הציבורית באופן שיזיק להם ציבורית, כלומר להפעיל לחץ נקודתי על שלושתם. וזה מה שאני מזמינה אתכם/ן לעשות גם הבוקר.
(1) להעביר את הסיפור הזה לכל עיתונאי/ת ובלוגר/ית שמוכנים לכתוב כתיבה ביקורתית חריפה על הנ'ל.

(2) לכתוב מייל בהול הבוקר (גם אם כבר כתבתם/ן!), ל:

זבולון אורלב zorlev@knesset.gov.il

רונית תירוש rtirosh@knesset.gov.il

מייל הועדה vdept4@knesset.gov.il

(3) מי שיכולים היום להגיע לכנסת – התקשרו לועדה על הבוקר להודיע כדי לתת ת.ז. לאישור כניסה והגיעו ב- 11:00 לועדה.

(4) מי שמכירים/ות ח"כ כזו או אחר, אנא פנו אליהם בדחיפות על מנת שינסו להשפיע.

 
 

הפוסט המקורי;

הסבר רקע קצר – בהמשך לפוסט קודם בנושא השערורייתי הזה;

ביום ג' עולה לדיון אחרון בועדה חוק שמשמעותו שכל אחת מכן, אם מרחה שפתון זוהר ופתחה כפתור בחולצה בערב שמח במיוחד שהסתיים במיטה, תוכל להיות מואשמת אשמת שווא באונס. הצדיקים בוועדה מתעקשים על המונח "גרמה" – מונח רחב שפרשנויות לו רבות.

גם קדמן והמועצה לשלום הילד מקדמים את המהלך הזה, שנועד לכאורה להגן על קטינים מדי נשים המקיימות איתם יחסי מין – אולם סירובם להגביל את השימוש במונח "גרמה" בקיום יחסי מין עם בנים עד גיל 18, והמרתו ב"אילצה" מעל גיל 18 – מראה כוונה עמוקה, מרחיקת לכת ונטולת תום לב כלפי נשים בכלל.

החוק עבר בקריאה ראשונה. ביום ג' (בעוד שבוע) תתכנס הועדה ואחר כך יצא החוק מיד (למחרת) לקריאה שניה ושלישית. וזהו.

כל הגברים כולם יביטו בך
במבט עורג
כל הגברים כולם יביטו בך
במבט הורג
לח"כ תירוש ואורלב, שלומות,

להלן התכתבותי עם ח"כ דוד רותם, שמסגנון התנהלותו בתכתובת אני מבינה את רוח דיוני ועדת חוקה בנושא תיקון חוק אינוס ע"י אישה.

אני מביעה בזאת את תחינתי בפניכם למשוך את החוק ולא להביאו כלל לוועדה או להצבעה, למרות הטרחה הפרלמנטרית הרבה הכרוכה בכך, שכן נראה על פניו שגם אתם מכירים בכך שחקיקתו בנוסח הנוכחי תהווה אסון לנשים בישראל ותגרום לנסיגה עצומה במעמדן הציבורי, החברתי, האישי והמשפטי. אני משוכנעת שאין לכם כוונה לגרום לנזק עמוק ומהותי לחברה הישראלית באף יוזמת חקיקה – וודאי שלא בזו, שכוונתה הראשונית טובה.

דרוש אומץ ויושרה ציבורית על מנת לעצור כעת את התהליך, שאני בטוחה ששרירים וקיימים בתפיסת שירות הציבור שלכם כח"כים.

בברכה,

חנה בית הלחמי

הקשיבי
מה יהיה אם אחד פתאום ישבור
את לבך הרך
אל מיטתו לעד אותך יקשור
למה, למה לך
From: Hanna Beit Halachmi [mailto:hbh@zahav.net.il]
Sent: Thursday, February 18, 2010 7:39 AM
To: דוד רותם
Subject: בנושא חוק האינוס ע"י אישה

ח"כ רותם הנכבד,

החלטתי לכתוב לך באופן אישי לאחר שקראתי תגובה יהירה ומזלזלת שהשבת לאחת הנשים שפנו אליך בעניין זה. להזכירך – האשה הזו נכללת בציבור שאתה בין משרתיו, ולכן אין – לך או לכל ח"כ אחר – את הזכות לזלזל בציבור הזה.

מה שרואים מכאן שונה ממה שאתה רואה משם:

החוק, כפי שאתם מציעים אותו, הוא חוק בעל ניחוח של גזענות-מגדרית קשה ונראה לי שיהיה זה נאות אם תשקול מחדש את ניסוחו ואף את עצם הגשתו, שכן מקרים בודדים בשנה (לעומת עשרות הפוכים) אינם עילה לחקיקה מסוג זה – מה גם שעם כל המקרים המובאים לדין, ממוצה גם היום הדין. התעקשותכם התמוהה על המינוח "גרמה" מעלה סימן שאלה בציבור, לגבי הכוונה האמיתית העומדת מאחורי יוזמת החקיקה. אשמח אם יובהר מה היא, למרות שמטיבן של פרשות מסוג זה – המניעים הסמויים יתבררו בסופו של דבר בתקשורת, כך או כך.

החוק המוצע אינו עוסק בפתרון בעייה אלא בהחלת מציאות בלתי נסבלת – מוסרית, ערכית, חברתית, מעשית ורגשית לא רק על נשים בישראל אלא גם על גברים, השותפים (אולי להפתעתך) במאבק הציבורי נגד החוק ונגד מקדמיו.

כל שרציתי ליידע אותך הוא, שהמאבק הציבורי הזה מתחיל.

אם יש לך הסבר מנומק לעמדתך בעניין החוק, אשמח לשמוע אותו ולפרסמו.

אתה מוזמן להתעדכן בבלוג שלי בהתרחשויות ובעמדות הגולשים.

בכבוד רב,

חנה בית הלחמי.

אל תעברי לבד ילדה ברחוב
בשיער גולש
אל תעברי לבד ילדה ברחוב
זה משחק באש
From: דוד רותם [mailto:drotem@KNESSET.GOV.IL]
Sent: Thursday, February 18, 2010 9:15 AM
To: Hanna Beit Halachmi
Subject: RE: בנושא חוק האינוס ע"י אישה

לגב" בית הלחמי שלום ובוקר טוב
תודה על מכתבך מהבוקר
תשובתי לגברת שפנתה אלי לא היתה ולא נתכוונה להיות יהירה או מזלזלת התשובה היתה ונתכוונה להיות כועסת וזועמת
דווקא בשל העובדה שאני מרגיש ורואה את עצמי כמשרת הצבור כולו
ומבקש לקבל מהצבור תגובות והערות לגבי הצעות חוק העולות בכנסת אני
מצפה כי הפניות תהיינה רציניות ומנומקות
ולפחות כי הפונים יכירו את העובדות ואת מהות הענין
כאשר ביום אחד אני מקבל עשרות מכתבים בנוסח זהה לחלוטין אאני מבין כי יש מי שמעונין במסע תעמולה ולא בהתיחסות רצינית
" הואיל והנושא הנדון הינו נושא חשוב כעסתי ואף זעמתי כאשר ראיתי שבמקום להתיחס לעובדות ולנושא בחרו אנשים להשתמש בשיטת "הגזור הדבק ושלח
כשליח צבור אני מצפה ממי שרוצה להתיחס ברצינות לענין להשקיע ולו מאמץ קטן בניסוח עמדתו ולא להתיחס לענין בזלזול
על ידי משלוח כמות גדולה של מכתבים המנוסחים על ידי גורם אחד רק כדי ליצור רושם של פניות מרובות
חמורה אף יותר העובדה כי הניסוח מזכיר טענות שהושמעו בדיון בועדה ואשר לא שיכנעו את החברים
מכאן ברשותך לעובדות:
1 הצעת החוק הוגשה על ידי חברי הכנסת רונית תירוש וזבולון אורלב אשר קיבלו בתנאים מסוימיים את הסכמת ועדת השרים לעניני חקיקה ועל כן
בקשתך וטענתך "שיהיה זה נאות אם תשקול מחדש את ניסוחו ואף את עצם הגשתו אינה יכולה להתקבל באשר אני איני אחד מיוזמיו
2השאלה אם יש צורך בחקיקה היא שאלה שיש להפנות ליוזמי ההצעה
3 ההעתקשות על המונח גרמה היתה יעוץ משפטי שקיבלה הועדה מהיועצות המשפטיות של משרד המשפטים ושל הכנסת ואינה יכולה לעורר שאלות לגבי מניעי המציעים באשר היא נעשתה בשלב מאוחר להצעתם
4 ארגוני הנשים הוזמנו לדיון אך לא הופיעו נציגה של גופים שהגיעה לא הצליחה לשכנע את המשתתפים בצדקת טענותיה-אדגיש כי אותי היא לא שיכנעה
5 לא ידועים לי מניעים העומדים מאחורי החקיקה או השינויים המוצעים ואיני חושש ממאבקים צבוריים נדמה לי כי מאחורי ההתנגדות עומד "אגו" גדול של מי שטענותיו לא נתקבלו
בכבוד רב
דוד רותם

כל הגברים כולם יביטו בך
במבט אבוד
כל הגברים כולם יביטו בך
כל אחד לחוד
From: Hanna Beit Halachmi [mailto:hbh@zahav.net.il]
Sent: Thursday, February 18, 2010 4:46 PM
To: 'דוד רותם'
Cc: 'Orit Kamir'
Subject: RE: בנושא חוק האינוס ע"י אישה

לח"כ רותם שלום,

בתשובה לנקודות שהעלית בתגובתך אלי:

1. משלוח מכתבים זהים רבים הינה כמשלוח עצומה, ומשמעותה שנשים רבות מבינות (ולעומקו של עניין – ייחוס אי הבנה לשולחות הינו זלזול בפני עצמו) את ההשלכות האיומות שעלולות להיות לחקיקה בלתי אחראית שכזו.

2. רונית תירוש וזבולון אורלב לא קבלו "בתנאים מסויימים" את הצעת הועדה. ממה שאני למדה מעמיתותי שנכחו בדיון – ח"כ תירוש בקשה לשנות את הנוסח וח"כ אורלב הודה שאין לו הבנה משפטית ולכן הניח בידיך את ההחלטה. אתה זה שמנע את השינוי.

3. נהוג, בעבודה פרלמנטרית, לקבל חו"ד מקצועית ממומחים לנושא החקיקה. ישבו בוועדה 2 מומחיות לחוקי אונס ואתה סירבת לתת להן לומר את דברן והעדפת לקבל חו"ד ממשפטנית שאין לה רקע והבנה בחוקי אונס. מבחינה ציבורית ומבחינת יושר פרלמנטרי שאני באופן אישי מצפה לו מנבחר ציבור – יש כאן בעייה קשה ומדובר לא בדיון ענייני (שכן, כאמור, חוות הדעת המקצועיות לא נדונו בו) אלא במחטף בו ניצלת את זכות ניהול הדיון לרעה.

4. הנציגה לא הצליחה לשכנע כי לא ניתנה לה הבימה לשכנע .

5. ארגוני הנשים לא הוזמנו לדיון ולא ידעו על קיומו, אלא בדיעבד. תפקידך כמחוקק לשמוע מיוזמתך וכתנאי להמשך תהליך החקיקה, את כל מי שהצעות חוק, אם תעבורנה, תשפענה על חייהם. לא עשית זאת.

6. ה"התעקשות על המושג גרמה" אינה עניין של מה בכך כפי שעולה מרוח דבריך אלא עיקר העניין. הניסיון לעשות דה לגיטימציה להתנגדות בכך שאתה מייחס לה "אגו גדול", מראה על עיקביות באי מתן חופש ביטוי, ביקורת ומחאה העולה גם מהאופן הפסול ציבורית שבו ניהלת את הדיונים בחוק. ההתנגדויות ענייניות ומנומקות היטב, נכתבו ע"י מומחיות מובילות בתחומן ומכילות ידע שלאף אחד מהדנים בנושא סביב שולחן הועדה – אתה בכללם – אין ולו את מקצתו. אני חושבת שתגובתך מביישת את מעמדתך ואת שליחותך הציבורית ואני מקווה שתיסוג ממנה ותדאג באופן פעיל להשהיית הדיון ולשינוי הנוסח כך שיעמוד באמות מידה אלמנטאריות של מוסר חברתי – כפי שמצופה מח"כ.

7. אכן, אנו מעבירים פנייתנו ליוזמי החוק על מנת שימשכו אותו ולא ימשיכו במהלכי ההצבעה.

בכבוד רב,

חנה בית הלחמי.

הקשיבי
מה יהיה אם אחד פתאום ישבור
את לבך הרך
אל מיטתו לעד אותך יקשור
למה, למה לך
מהטוקבקים בפוסט הקודם (תשובת ח"כ רותם לליאן הביאה אותי לכתוב את המייל הראשוני):

ליאן בתאריך 2/17/2010 3:20:35 PM

התקבלה תשובה (עניינית) ראשונה.
—————————–
From: דוד רותם
To: ליאן רם
Subject: RE: עמדה לגבי הצעת חוק העונשין (תיקון מספר 106) (אינוס על ידי אישה), התש"ע- 2009

צר לי אך מכתב בדיוק באותו ניסוח ובאותו דרך עימוד הגיע ללשכתי ממספר רב של נשים. תמהני האם כל הנשים הללו הן בדעה זהה, או שמא המכתב הועבר אליכן על ידי מאן דהוא בעל עינן. הערכתי לנשים בישראל גבוהה יותר
—————————–

האם זוהי דרכו של חבר הכנסת רותם, יליד בני ברק, חבר הכנסת מטעם ישראל ביתנו, תושב אפרת, לרמוז לי: "אל תתלבשי כמו זונה ולא תהיה לך סיבה לדאגה"?

אל תעברי לבד ילדה ברחוב
בשיער גולש
אל תעברי לבד ילדה ברחוב
זה משחק באש
מרים בתאריך 2/18/2010 11:08:32 AM

סתם לידיעה כללית –

אתמול שלחתי מייל מחאה (מנומס מאוד ומנומק) לכל אחד מחברי הוועדה, ועד עתה לא קיבלתי תשובה או בדל תשובה. כנראה שזה הנוהל לגבי מי ששולחת נוסח עצמאי…

כל הגברים כולם יביטו בך
במבט רעב
כל הגברים כולם יביטו בך
בעיני זאב
ליאן בתאריך 2/18/2010 5:12:13 PM

קטעים 🙂

והרי שמטת את הקרקע מתחת לדבריו של ח"כ דוד רותם, שמנע ממני תשובה עניינית תחת הטענה של נוסח קבוע.

תודה מרים על העדכון
הסרת דאגה מלבי.

 

 

 

 

 
 

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה כתיבה תמה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

35 תגובות על אל תעברי לבד ילדה ברחוב – עדכון

  1. רוחמה הגיב:

    אבוא

    אהבתי

  2. שאול הגיב:

    פועלי הבנין מ______ם "כשאת לובשת את השמלה האדומה"

    בערך 1963 או 1964 לא זוכר בדיוק הייתי ילד.
    טלוויזיה לא היתה
    על הפיגומים שמעו פועלי בנין מדברים אידיש
    5 שנים לפני וודסטוק וילדי הפרחים
    השירים האלו לא נשמעו כשירי חשק ובטח לא שירי זימה

    ועוד דבר
    לא אמרו זין,זיונים בנוכחות בנות/נערות/עלמות/בחורות/נשים

    אהבתי

  3. יודית שחר הגיב:

    השיר שהעלית מצמרר, לאור ההתכתבות האטומה הוא מצמרר כפליים.
    בואו נעשה הגפנה גדולה, אני אארגן את חברי המשוררים, מי שיכול יארגן גופים נוספים, כולם מוזמנים. מה את אומרת חנה? מה אתם אומרים, אני בעד להקים הפגנה כזאת, וגדולה,, כל עוד הנושא חם עכשיו מאור.
    לגבי השיר 'התמים' האפל, לסטינג יש שיר משנות השמונים, לאן שתלכי, משהו מעין זה, תמיד תהיתי איך אף אחד לא שם לב שזה לא שיר אהבה אלא שיר אובססיבי של גבר מסוכן.

    אהבתי

  4. זה להגיע עם חברייך המשוררים לועדה ביום שלישי, אם רק אפשר, ולבקש מראש להשמיע את קולכם. זה גם יביא טלויזיה ועיתונאים.
    מה דעתך? שאברר אם וכמה זה ריאלי?

    אני, וזו תשובה גם לרוחמה, מפגינה דרך המקלדת ובהגעה למקומות קונקרטיים שמתקבלות בהם החלטות. אני חושבת שככה נכון, מבלי להמעיט מערכה של הפגנה אחרת. הנה, זה עשה מעשה השבוע במקרה של לאור.

    אהבתי

  5. ליאן הגיב:

    כתבתי על זה מנק' מבטי
    http://cafe.themarker.com/view.php?t=1470126

    מכיוון שתושבי ת"א זקוקים ליותר מימים ספורים על מנת לחדש את הויזות, אני מצטרפת לקריאה לאפשר לנו להפגין ליד הבית.

    (כמובן שהבעיה האמיתית היא להעדר מהעבודה, לוועדה יגיעו מעטות, לכיכר יגיעו רבים ורבות, בעיקר אם יודגש הקשר המתבקש שעשתה קמיר בפוסט מהיום בין הצעת החוק לבין ההצהרה של לאור ש"היא אשמה").

    אהבתי

  6. יודית שחר הגיב:

    חנה באיזו שעה זה?
    אני מלמדת רצוף משבע עד שתיים ביום שלישי.

    אהבתי

  7. שימו לב אגב לפנייתי לאורלב ותירוש. לאחר התייעצויות שונות הגעתי (בעזרתם האדיבה של מביני דבר בחקיקה ובעבודה פרלמנטרית) שאת הלחץ יש להפעיל להסרה ע"י מגישי החוק. תפנו אליהם.

    אהבתי

  8. אסתי הגיב:

    שבהרבה שירים ישראלים ישנים ואהובים ולכאורה תמימים יש את הבסיס לכל ההצדקה הזו של "היא רצתה". מזכיר לי את "העיר והכלבים' של ורגאס יוסה. על פנימיה צבאית בפרו. ספר נפלא ומחליא באלימות שמתגלה בו. בכל מקרה אחד הצוערים ביצע את זממו בתרנגולת (שכמובן מתה כתוצאה מהאקט) וכשהוא נקרא לסדר בנושא אמר – היא רצתה היא הלכה ככה לפני ונענעה בזנב… או משהו כזה.

    ואם נחזור לשירים הישראלים, אז מה רע ב"יום יום כשאת עוברת כאן בתשע / אנו לך שורקים מן הסולם / ותאמיני לנו זהו פשע / שאת לא עוצרת מעולם"
    ועל "כשאת אומרת לא – למה את מתכוונת" אין טעם להרחיב את הדיבור

    אהבתי

  9. מירי הגיב:

    נעמי וולף ב'מיתוס היופי' מתארת דינמיקה לפיה בכל פעם שנשים זוכות להישג משמעותי במאבק הפמיניסטי, נוצר כוח-נגד שמנטרל את ההישג הזה ומקעקע אותו לדק. אני חושבת שאותה דינמיקה עובדת גם כאן. בשנים האחרונות – תשומת הלב התקשורתית שהוענקה למשפטו של קצב, ולפני כן ההוקעה של איציק מרדכי ועוד – יצרו תחושה שהלובי הנשי הפועל בתחום עבירות מין התחזק מדי.
    זו תגובת הנגד.
    חיייבים להפגין, ולפני כן לנצל את הרשתות החברתיות כדי לעורר מודעות להפגנה.

    אהבתי

  10. יודית שחר הגיב:

    אגב, מי אומר שקצב לא יצא זכאי? מי אומר שהוא יקבל בכלל עונש? על מה יש לשמוח, כל הדרך לפנינו, וההתארכות של המשפט של קצב רק מראה באיזה מצב מפגר אנחנו נמצאות.
    החוק החדש הוא חוק שחור לנשים. חייבים להפגין, חייבים לעשות משהו.

    אהבתי

  11. רוחמה הגיב:

    ולאחד את הכוחות ולמחות בכל דרך.אבל בשביל לארגן פעולת מחאה כזאת, צריך שתהיה הנהגה. מישהו/י צריך ליזום ולעשות.
    ואפשר גם למחות בקטן כמו שהציעה שחר עם חבריה המשוררים. כל פעולה מבורכת.

    אהבתי

  12. קורינה הגיב:

    שמופיעה במכתב הראשון, מן המילון.

    מי שצריך להתחנן זה אותו חסר מרחב – ויש לו הרבה על מה להתחנן.

    אהבתי

  13. קורינה הגיב:

    הכוונה למשפט : "אני מביעה בזאת את תחינתי בפניכם למשוך את החוק ולא להביאו כלל לוועדה או להצבעה,"

    לא תחינה אלא דרישה. זאת לא פנייה לפריץ אלא למשרתי ציבור.

    אהבתי

  14. קורינה – אני כבר במצב צבירה של "תחינתי". לא נראה לי שיש, מהתכתבותי עם הח"כ המסויים הזה ומהתבוננותי במועצה למען הילד במשך שנים (הסמוכה לשולחן הממסד ומשרתת אותו הרבה לפני שהיא דואגת לילדים בישראל), איזושהי קוגניציה ואיזהשהו קשב אנושי לדבר אליהם. אבל את צודקת.

    לשאר – אני אחת. עשיתי כאן לא מעט: 2 פוסטים, גיוס של 4-5 ח"כים שאני איתם בקשר לטובת העניין, קבלת ייעוץ פרלמנטרי לגבי כיווני פעולה אפשריים. הפגנות – זו הטריטוריה של ארגוני הנשים. מי שרוצה אימייל לפנות אליו -שתפנה אלי במייל.
    מה שאני כן מציעה היא טלפון לועדה ומיילים לועדה, ואולי לשלוח עותקים אלי או לאורית קמיר, כדי שמי שתהייה שם ביום שלישי תוכל לומר שיש התנגדות רחבה בציבור.

    ליאן – קראתי, תודה. אגב, אני "בית הלחמי" ולא "הלחמי" 🙂

    אהבתי

  15. היינו – גל חוזר, מושג שקיים מראשית ימי הפמיניזם. אכן, אנחנו כעת בתוכו.

    אהבתי

  16. "זהו פשע, שאת לא עוצרת מעולם" הוא בדיוק רוח החוק. כנראה שגם רוחם של יוצריו.

    מאחר וןעלו כאן קצב וכו', ממליצה למי שלא קראה עדיין את המאמר של קמיר בווינט, שמייצר הקשרים למקרים אקטואליים – לקרוא. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3850321,00.html

    ומזכירה שתמונות שהן לינק לחברי הועדה נמצאות בפוסט הקודם. כ"כ, איתן כבל מונה רק השבוע כחבר ועדה. הוא כבר מיודע ובעניין.

    אהבתי

  17. אסתי הגיב:

    הוא בן ברית טבעי.
    הלב והראש שלו במקום הנכון.

    אהבתי

  18. ליאן הגיב:

    להחשף לפרוטוקול ישיבת הועדה מספטמבר 2009, זו ההזדמנות
    http://www.knesset.gov.il/protocols/data/html/huka/2009-09-02.html

    ניתן ללמוד ממנו הרבה.

    כמו – כמה מחברי הועדה נכחו בעת הדיון על הצעת החוק (שניים)

    קצת על ההיסטריה של ההצעה: התחילה בכנסת ה-‎15, ומאז היא הוגשה בכל כנסת עד היום. למה היא לא התקדמה? (שואלות אנחנו ושואל אופיר פינס רז). לא נדע לעולם. היו"ר לא מעוניין לדון בזה.

    מי הכשיל את שידור התנהלות הועדה בערוץ הכנסת.

    איך הושתק חבר הכנסת אופיר פינס פז כשביקש לדון בהבחנה בין קטינים לבגירים, וטען שהשוואה בין אונס של גבר לבין אונס של קטין נשמע לו הזוי.

    אך מעל לכל – חברי כנסת בישראל

    האחד: יושב ראש ועדת חוקה חוק ומשפט, טוען שאישה גורמת לאונס באופן לבושה, או בגלל יופיה

    והאחת, יוזמת החוק, מתעקשת שכשאישה לבושה כותונת לילה שקופה, בלי כל קשר לסיטואציה, הא בהכרח אחראית לאונס.

    הדברים לא יאמנו.

    אני לא יודעת מה יקרה עם הצעת החוק הזו בסופו של דבר, אבל לאפשר לועדה להיות מנוהלת על ידי אדם שאין לו כל בקיאות בחוק, ואג'נדה שנראית מאוד סדורה כנגד נשים, זה פשוט טירוף.

    אהבתי

  19. מרים הגיב:

    האם מגישי החוק הם המועצה לשלום הילד, ואליהם יש לפנות? ואם כן – האם יש גורם ספציפי שם או פשוט לכתוב למייל הכללי שלהם?

    ליאן – תודה רבה על הקישור לפרוטוקול. בלתי נתפס, ומאשר את החשדות האפלים ביותר.

    אגב, עדיין אין תגובה למיילים שלי, ומאוד אתפלא אם מישהו יחזור אלי. מה שמדהים, בקישור לבלוג שלך ראיתי שדוד רותם השיב לך פעמיים! כלומר, כשהוא נדרש לסוגייה "למה זה בסדר לנפנף אותך" יש לו אנרגיה אינסופית להתכתבות בנושא. הסברים ותשובות לעצם העניין קצת יותר מסובכים לו, כנראה.

    אהבתי

  20. כלומר תירוש ואורלב, יכולים למשוך את החוק. המועצה לשלום הילד היא שפנתה אליהם על מנת ליזום את החקיקה. מנקודת מבטי כצופה ביקורתית במה שקורה בארץ בכלל ובתחומי פעילותם בפרט – מדובר בגוף שמראית העין שלו היא פעולה למען הילדים – ושם זה נגמר. נקודת המבחן שלהם היא המקומות בהם הם צריכים לצאת באופן נחרץ וברור נגד הרווחה – והם לא עושים את זה. בראש המועצה לשלום הילד עומד קדמן, ש-איך אני אגדיר את זה-לא "עובר מסך" אצלי כנציג אמין של שלום הילד. ההתעקשות שלו – שאני מבינה שעקב הביקורת הקשה יתכן ונסדקת קצת כעת – על הנוסח הכולל התייחסות ליחסי מין בין בגירים – מראה שמדובר באג'נדה מיזוגנית פשוטה. כזו – משמעותה לצאת נגד האמהות של הילדים עליהם הוא אמור להגן, ונגד הילדות שהוא אמור להגן עליהן ברגע שעברו את גיל 17. כלומר – מדובר בהוכחה מתועדת של קדמן נגד הילדים.

    אהבתי

  21. מרים הגיב:

    ועל הכתיבה והעדכונים בנושא בכלל.
    נקווה שהלחץ יעשה את שלו והם ימשכו את החוק. זה יהיה הסיום ההולם לחלום הרע הזה.

    אהבתי

  22. שמעיה הגיב:

    אבל המחשבה שחשבתי כשראיתי מי חברי ועדת חוקה, היא איך אספו את החבורה הכי מטומטמת ואפסית מבין חברי הכנסת לאותה ועדה – ועוד לאחת החשובות שבהן. זה מעיד הרבה דברים רעים על הכנסת, וגם על הבוחרים שבחרו בחבורה הזו. כל אחד מהם לחוד וכולם ביחד הם האהבל של השכונה שאחראי על המפתחות של הצוללת. אלוהים אדירים. מפחיד. לאן נגיע?

    אהבתי

  23. מירי הגיב:

    ושהאיוולת הזאת לא תעבור

    כתבתי מכתבים אישיים לחברי הוועדה, ממתינה לתשובות.

    אהבתי

  24. התשובות שלא קבלת עד כה – לא בהכרח תקבלי גם עכשיו.

    שמעיה – בצער רב, אני נוטה להפנים שה- IQ הממוצע בכנסת הנוכחית נמוך עד כאב והכוונות הרעות פורצות לשמיים. כלומר – אתה צודק. לפחות ועדת חוקה – היא ברובה תעודת עניות לכולנו כחברה, מדינה ובני אדם/חוה.

    אהבתי

  25. עדו הגיב:

    כתבתי בכותרת 'שאלה' כי אני מתכוון לזה ואני מקווה מאד שאקבל גם תשובה ולא רצף של השמצות על היותי בור,כסיל ובאופן כללי חזיר שוביניסטי.
    נניח שאני בגילי (43) מפתה נערה מתבגרת (נאמר בת 15) בלי לכפות עליה דבר ולהפעיל שום כוח פיזי או לחץ אחר, עדיין לפי החוק זה נחשב אונס וטוב שכך. מצד שני אישה בגילי שמפתה בן 15 איננה נחשבת 'אנסת' לא בעיני החוק ולא בעיני הסביבה.
    תאמרו – 'מספיק להתחסד, אין בן 15 שלא משתוקק שאיזו אישה בוגרת תגאל אותו מבתוליו' ומה אם אני הומוסקסואל ומפתה נער ולא נערה, מה אז?
    ונניח שלסבית בגילי מפתה נערה בת 15?
    האם לא פשוט יותר לקבוע שיחסים בין בגירים לקטינים אסורים ולא משנה מי הגבר ומי האישה וזהו?

    אהבתי

  26. ליאן הגיב:

    כמו גם זבולון אורלב וכל חברי הכנסת שנכחו בועדה – היתה הסכמה רחבה ש-כדברי אורבך: "נעשה מעשה מגונה בהצעת חוק" – משרד המשפטים כפה את האג'נדה שלו על מגישי הצעת החוק וחטא לציבור שלם

    בינתיים הוחזר לניסוח מחדש ע"י משרד המשפטים וארגוני הנשים

    תודה חנה על הבלגן – אין סיכוי שזה היה קורה לולא את

    אהבתי

  27. טל הגיב:

    זה מה שהחוק מבקש לפתור, הבעיה שבדרך הוא מאפשר לאדם שאנס אישה (שים לב, החוק מתייחס לאישה שגרמה), לטעון שבעצם נאנס על ידה כי היא גרמה לו לביצוע המעשה.

    את הבעיה המקורית לא בטוח שהוא פותר.

    אהבתי

  28. רוני רוזמן הגיב:

    אתה לא בור, כסיל ובוודאי שלא חזיר שוביניסט. נהפוך הוא – ההנחה שנערים לא יכולים להיאנס (כי הם המין החזק) היא דוגמה לשוביניזם חזירי שפוגע בילדים ובנערים רבים החיים בחברה בה אונס של ילד/נער/גבר אינו בגדר האפשר. ניצול מיני על ידי אשה צריך להיחשב כאונס, אין ספק שיש כאן בעיה חברתית וחוקית ממשית.

    אהבתי

  29. טל הגיב:

    אין הנחה כזו וזה מה שהחוק נועד להגדיר.
    הבעייתיות היא בהאשמה של אישה שנאנסה באונס הגבר שאנס אותה.

    אהבתי

  30. רחל הגיב:

    התפקיד של בית המשפט הוא להחליט מי אנס את מי כששני הצדדים מאשימים האחד את השני. אם לא סומכים על בית המשפט, אז ממילא אין משמעות לכל החקיקה הפלילית המתקדמת. ואם סומכים, אז צריך להמשיך לסמוך.

    אהבתי

  31. טל הגיב:

    הוא לפעול על פי החוק, והתפקיד של עורכי הדין הוא לפרש את החוק לטובת הצד שהם מייצגים.
    אם החוק המוצע מאפשר פרשנות שהנאנסת היא למעשה האונסת, הוא לא צריך לעבור.

    אהבתי

  32. איתי קנדר הגיב:

    את הרצון לשנות את נוסח החוק אני מבין, ובטוח שצריך יותר מהידע המוגבל שיש לי במשפטים כדי לחוות דיעה מנומקת ומושכלת.
    אבל הרצון לא לאפשר לחוק הזה להתחקק… בטענה שמעכשיו כל אישה תוכל להיות מואשמת באונס על כל אקט מיני חודרני עם גבר…
    אה, זה לא אירוני להביא טענה כזו?
    בהתחשב שזו הייתה טענה מרכזית נגד החקיקה נגד אונס, בכלליות?!
    ולומר שבגלל שיש מיעוט של נפגעי אונס זכרים, לא צריך חוק כזה?!

    פמניזם לא צריך להיות פלטפורמה להמשכת *מלחמת המינים*, אלא נתיב למציאת סוג של רגיעה בה…

    אהבתי

  33. מירי הגיב:

    רק מעדכנת –
    ח"כ אורי אורבך השיב לי. היחיד, אגב, שטרח.
    זה נוסח תשובתו:

    "דברים ברוח מכתבך נאמרו בוועדת חוקה בשבוע שעבר, ונראה לי שבסופו של דבר הצעת החוק תחול רק לגבי קטינים"

    אהבתי

  34. הדר הגיב:

    שלום, ישנה דרך בה אוכל ליצור קשר עם ד"ר אביגיל מור?

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s