פורץ בציד מכשפות

לקראת הבחירות במפלגת העבודה – כמה מילים על הטקסט שעמיר פרץ כינה בדף הפייסבוק שלו "ניתוח מבריק";

הענשת מכשפות, 1508 - תמונה חופשית מויקיפדיה

"שלי יחימוביץ' מזמינה אותך למות איתה. בשפתה הכנה והנחרצת, עם ליקוי הדיבור הזה של הד' המתיילדת, עם מכנסי הריצה הצמודים שכל כך הלהיטו פעם את נחום ברנע. שלי יחימוביץ' מזמינה אותך למסע נורא אל הקבר, ואתה מחייך כמו בחור מאוהב, ומשתף פעולה…זה קבר טהור. כמוה. כמו הטוהר שכל כך הרבה אנשים מחפשים כבר חודשיים מתחת לעצי השדרה. כמו החלום שכולנו רוצים. ישראל נקיה, צנועה, מתחשבת, חומלת, צודקת. אבל לתוך החלום הזה נכנסת פרדי יחימוביץ' קרוגר. אם תצביע לה, היא תגיח אליך מתוך החלום, ותהרוג אותך….חימוביץ' לא כישפה את האנשים. הם באו אליה אחד אחד, מתוך האוהלים, מהעיתונים שלא כתבו עליה מילה רעה, מהרתיעה הלבנה והרפלקסיבית מול שפם סטליניסטי שמודבק על מבטא מרוקאי. מברירת המחדל…והכריחו את עצמם לאהוב אותה. הנישואים הכי טובים, הם הסבירו, נוצרים מיחסים שנבנים לאט…הם עצמו עיניים, כמו גבר שמסיט את מבטו מהאזורים הלא מושכים של בת הזוג. מה יש, אמרו האנשים אחרי שהכריחו אותם להסתכל, העם דורש צדק חברתי, אסור לסטות מהנושא…אצל שלי, זה לא לקח הרבה זמן. כמו רווקה שמפסיקה את הדיאטה כבר בליל הכלולות, יחימוביץ' ישר פתחה את הפה".

                                                                                                                                                              הטקסט של יונתן שם אור, שזכה בפייסבוק של פרץ לכותרת "ניתוח מבריק"

התלבטתי רבות האם להתייחס לטקסט הזה, שמחזיר אותנו לחלום הרטוב של ההבניה הפטריארכלית, זו שהיתה שמחה כנראה להחזיר אותנו אל ימי השואה הגדולה של הנשים: ציד המכשפות הגדול בין המאות ה- 14 ל- 17, בו עלו על המוקד ונרצחו באכזריות כ- 9 מליון נשים בעוון כישוף.

מה שהכריע את הכף היתה תשובה של אחת מחברותי לאחיה, מתומכי עמיר פרץ, שאני מביאה כאן כלשונה. תשובתה חידדה לי את מה שאני יודעת: לא צריך להיות תומכת של מועמדת כזו או אחרת, על מנת להוקיע מועמד שעושה שימוש בהסתה אלימה כלפי נשים, כדי לחזק את עמדתו הפוליטית. עניין של מוסר ואתיקה. גם תשובה שקבלתי מאחד ממקורביו של פרץ, לפיה מדובר ב"טעות של אחד מאנשי הניו-מדיה של עמיר שהעלה את הקישור לדף", אינה מכשירה את השרץ. כדברי סופרת הילדים נורית זרחי באחד מספריה – 'לא בכוונה, זה פשוט בכוונה אחרת'. איש הניו-מדיה הוא של פרץ, לא שלנו. מאז ומעולם לא לקחו גברים אחריות לעוולות שעשו לנשים. הגיע הזמן להפסיק עם זה.

ואומרת על כך חברתי לאחיה היקר לה מאוד:

"…אם היית רץ הייתי מצביעה בשבילך – וישנה בשקט בלילה. הבעיה היא עם מי שאתה נותן לו יד. פרץ פרסם את דברי הבלע הללו בקיר שלו תחת ההמלצה "ניתוח מבריק" אני לא יכולה להתעלם מ"הזהרת הזנסוני" – אני מתכוונת לספר  "מלאוס מלפיקארום" – קורנס המכשפות. דברי השיטנה על נשים שנכתבו בספר זה שיצא בימי הביניים, וכונה ע"י מלומדי הכנסיה " ניתוח מבריק" , שימש בידי האינקוויזיציה כספר לימוד במשך למעלה מ 200 שנה והוביל למותן של הרבה הרבה…. הרבה…. נשים. שים לב לשימוש במילים מכשפה, כישפה, מובילה לקבר ולקבורה, חלום בלהות אלו מילים שפונות אל הלא מודע, אל הפחדים הכי עמוקים, אפלים ולא מוסברים בנפש האנושית, האין זו דמוניזציה במלוא הדרה? מי כמוך יודע שככה משפיעים על המונים, מובילים אותם דרך תהומות לחשוב מחשבות מורעלות ולעשות מעשים מבישים. וכול זה מכוון, ומרושע ברמה שמדירה שינה מעיניי.

 נמאס לי !!  לא אכפת לי משלי יחימוביץ' והיא לא חברה שלי,   אבל איש רע כזה לא יקבל את הקול שלי .

זו לא התייחסות שולית למשהו הרבה יותר מהותי – בעיניי כאן בדיוק נמצא שורש הרע שזיהם את התרבות שלנו והוביל את כולנו, גברים ונשים, למחוזות של עצב ואומללות…"

 כל מילה נוספת מיותרת.

אני מקווה שאין אשה אחת במפלגת העבודה, שקראה את הפוסט הזה ותצביע לעמיר פרץ. 

גילוי נאות: בעבר הייתי מתומכותיו של פרץ ואף התפקדתי בזמנו למפלגת העבודה על מנת להצביע עבורו. היום אינני חברת מפלגת העבודה.

מבחינת יחסי לעמיר פרץ – הטקסט של שם אור, והסופרלטיב שניתן לו בפייס של פרץ, והיעדר גינוי פומבי ע"י פרץ לטקסט ולכותבו, והמתקפה הפטרנליסטית של פרץ על יחימוביץ' (שמזכירה את ימי התלכדות המחנה הגברי נגד לבני בבחירות האחרונות לכנסת) – הינם נקודת אל-חזור בלגיטימיות שלו במרחב הפוליטי. מה שהפוליטיקאים בישראל עדיין לא קלטו, הוא שבבחירות הקודמות לכנסת נפל דבר בישראל: נשים החלו להקדים שיקול מגדרי לשיקולים פוליטים אחרים. וזוהי רק ההתחלה.

– מאמר בנושא בגלובס

פוסט זה פורסם בקטגוריה חברה ופוליטיקה, נשים, שוויון, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

40 תגובות על פורץ בציד מכשפות

  1. אוי חנה חנה כל שרץ יוכשר בתנאי שהוא בא עם אישה.

     הטקסט הזה הוא טקסט שפורסם. שלי יחמוביץ משתמשת בכל טריק מתועב שישנו בשטח כוטלל השימוש במילה "שרץ" שבהקש הזה יש לה משמעות מיוחדת גם בכתבי בית דין. אתמול משהו שאינו מעורב אבל מכיר אותה מ"התקשורת" אמר לי אתה יודע מה אני הייתי מצביע בעבורה כי הוא לא ניראה לי  (שזה דרך יפה מאד להגיד מרוקנר שחור עם מבטא מזרחי ששומע אוםכולתום) אבל אני מבין את הקסם של ביבי היא כמו ביבי הכל ספינים ואגדות. ויכול להיות שהיא תבחר אבל את תהיא זאת שתמכת בה בשותפה הזאת של עופר עייני  של אהוד ברק הבן אדם הכי לא חברתי שכלה עשיה שלה היא רעש צלצולים וספינים. 
    נציגה נוספת של ערוץ שתים קרי של דוברני רהב ונוני מוזס נכנסת לעמדת כוח ואת בעד…… 

    אהבתי

    • עכשיו נסה לעבור מארכיטיפים ורכילות למציאות, ואולי נוכל לנהל שיחה…

      אהבתי

      • עדי בן יעקב הגיב:

        איזה ארכיטיפם. את תומכת מסיבות הזויות באישה שבאמת? היא כנגד כל מה שאת מאמינה בו. הדובר עשה לינק למאמר לא ראוי ואת בונה על זה תילי תילים של תאוריות . תאמיני את הולכת לאכול את הכובע…

        אהבתי

        • למה לדעתך סיבותי הזויות ומה אתה יודע על סיבותי (בהינתן שממילא אין לי זכות הצבעה אבל אני בהחלט מטה אחת אחת נפשות למען שלי).

          אהבתי

          • עדי בן יעקב הגיב:

            כי זה הזוי להצביע בעבור אישה לא ראויה רק בגלל איזה פוסט מטומטם של אידיוט רק בגלל שהיא אישה. מה שלום ההיא מישראל ביתנו? אנסטאסיה וההיא ששכחתי את שמה?
            זה הזוי

            אהבתי

          • למה לדעתך היא לא ראויה? למה היא פחות ראויה מהמתמודד האחר? באילו נקודות לא ראויות היא דומה לאנסטסיה מיכאלי?
            אשמח להשכיל וללמוד את מה שמוחי הנשי הקטן לא הבין לבד. אנא פרט.  

            אהבתי

          • השותפות שלה עם עופר עייני היא לא לגיטימית. השותפות שלה עם אהוד ברק אינה לגיטמית ולא היתה. לא כל דבר שמותר לבוז'י או לא לקולט אביטל מותר למי שאמורה לייצג את המחנה החברתי והשמאל הכלכלי חברתי. המעשה שעשתה לעובדות הסוציאליות הוא לא יסולח. הקשרים שלה עם גורמים בערוץ שתיים דורשים שקיפות שקשה להאמין שאי פעם תגיע. 
            היא גם באמת לא סוציאל דמוקרטית היא סתם פופוליסטית מהזן של יאיר לפיד
            http://www.thepulse.co.il/index.php/201108308259/2011-08-30-20-51-31.html
            זה לינק למאמר של צבי כסה שמסביר את הבעיתיות בסוציאל דמוקרטיות שלה.
            וזה עוד לא נגענו בדברים UNDER THE HOOD שעוד יבוא זמנם…
            (ולא נדבר על השותף הפמינסטי החדש שלה מהיום השייך צאלח טאריף  אין לי שום דבר נגד פוקדים מרוכזים אנחנו אמרנו מהיום הראשון של הקמפיין שאנחנו חושבים שזה דרך חשובה להחזיר אנשים למפלגה אבל היא טענה שזה טרפה…. טרפה טרםה אבל חבל שלא שמעת את הסיפורים איך בנמל אשדוד ובעוד כל מיני מקומות עופר עיני מדיר לה קולות..)  

            אבל היא אישה ועל כן כל חטאיה ימורקו. אבל טום הדובר של עמיר עשה לייק לאיזה מאמר קאקימקה וזה לא יסולח.. 

            אהבתי

          • יש פה תגובה שממתינה לאישור כי שמתי לינק ….
            אבל אם היא נאבדה אז בקיצור.
            היא הזויה כיה שיקול שלך הוא רק העובדה שהיא אישה.
            היא שופתה של עופר עייני זה לא לגיטמי בעיני וגם השותפות עם אהוד ברק אינה לגיטמית מדובר באנשים שיצאו ממעגל הלגיטמיות . היא בזמן אמת מחצה פשוט אתהעובדות הסוציאליות ודנה אותן לשנים של מצוקה כלכלית שזה אגב היה גם מאבק מגדרי כי רק בגלל שהן "עובדות" סוציאליות אפשר היה לעשות להן מה שעשו להן.  
            השיטות ששלה בקמפיין הזה במקרה הטוב הן אינן הגונות ומעידות על חוסר יושר אישי אם זה החלטה שלה "לטחון לעמיר את המפקד שלו" אבל אם גם נניח שהיא עשתה את זה בתום לב (והיא לא גם לא כל כך הצליחה היא סתם מחקה אנשים טובים שהתפקדו לא את האנשים שעמיר פקד יכול להיות שהיה רוב לעמיר באנשים שהיא מחקה) הרי להגיד שהיא נגד פוקדים אבל אחרי זה לעשות הסכם עם סאלח טאריף?  או עם עופר עייני? אפשר לדעת מה הובטח לסאלח טאריף? למשל?
            או למשל השותפות והחברות הפמניסטית שלה עם גדעון סער מחנך הדור? היא תמכה בממשלת נתניהו ברק בזמן אמת! וכל זה ממורק בכך שהיא אישה? אז גם אנסטסיה מיכאלי היא אישה או ההיא מישראל ביתנו.  

            אהבתי

  2. יונה הגיב:

    יונתן שם אור הוא חלאת המין האנושי. בעבר הוא כתב טור מחליא על שבויי צה"ל.  פגע באופן נורא בחברי העמותה וסרב בתוקף להתנצל.
    הטור על יחימוביץ מחליא כמו כותבו ותו לא. אם קיבלת תגובה שהוא הועלה בטעות על ידי אחד הפעילים, מה הטעם להתייחס אליו בכלל בהקשר של פרץ?
     
    הערה שמצערת אותי מאד היא זו שטוענת ש"נשים החלו להקדים שיקול מגדרי לשיקולים פוליטיים אחרים". אכן גם קשישים החלו להקדים שיקולי גיל על שיקול פוליטי, סטלנים החלו להקדים שיקול לגליזציה לסמים על שיקולים פוליטיים ויוצאי חבר המדינות החלו להקדים שיקול השפה הרוסית על שיקולים פוליטיים אחרים. ככה בדיוק אנחנו נראים!

    אהבתי

    • יונה, חבויה בדברייך הנחה שנשים הן סקטור כמו קשישים וסטלנים. הן לא. גם מהקשישים והסטלנים אנחנו חצי. 52% ליתר דיוק. ההנחה הזו עומדת בבסיס הדיכוי והאפלייה של נשים ולמרבה הצער נשים הפנימו אותה באופן עמוק ועושות בה שימוש נגד עצמן, נגד עצמינו. אנחנו לא סקטור, אלא רוב מופלה, האפלייה היא מגדרית לחלוטין ולכן השיקול המגדרי משמעותי יותר מרוב השיקולים. לשמחתי, יש יותר נשים שמבינות את זה, ופועלות בהתאם על מנת שאולי נפסיק להיראות "ככה".
      לגבי שם אור – הגינוי האישי (ככל שאני מזדהה אתו) הופך אותו ל"עשב שוטה". הוא לא. הוא מייצג קצת יותר חצוף מאחרים של הרוב הדומם.  

      אהבתי

  3. יונה הגיב:

    חנה, לא חבוי, אלא דווקא כתוב שחור על גבי לבן שמצער אותי מאד מאד שאזרחים מצביעים על פי שיקול כלשהו שאיננו שיקול פוליטי. 
    מבחינתי "שיקול מגדרי" זהה לחלוטין  לכל שיקול אחר שהוא בנפשו של הבוחר,  לפחות כפי שהמאבק הפמיניסטי הוא בנפשך.
    למשל קרובת משפחה שהתחרפנה, לא השתתפה בבחירות האחרונות, כי לדבריה "אי אפשר להצביע למלך המשיח". למה לדעתך השיקול הענייני הזה שלה נופל מהשיקול של אלה שמצביעות לגופו של מגדר ולא לגופו של עניין?

    אהבתי

    • שיקול מגדרי אינו שיקול פוליטי? ממתי? בבקשה…

      אהבתי

      • יונה הגיב:

        חנה, הויכוח די מיותר מבחינתי.
        ניסיתי להסביר לך ש"שיקול מגדרי" כעילה לבחירה באשה לא ראויה זו או אחרת,  הוא שיקול אווילי בדיוק כמו (בעצם אפילו יותר) כל שיקול אווילי אחר.

        אהבתי

        • יונה, לא ראויה על פי מי? ובהשוואה למי? נמקי נא. 
          אגב, זה נימוק חדש בדיון (ודיון הוא לא ויכוח – הצגתו ככזה היא הצגה כוזבת). הנימוק שלך היה השוואתי לסקטורים אחרים.  

          אהבתי

          • רונה הגיב:

            שותפות גורל היא סיבה מצויינת להצביע עבור מישהו או לתמוך במישהו. אני רואה בעצמי שותפה לנשים (משום שמצבן העגום משפיע עלי הכי הרבה), שותפה לאזרחי מדינתי המדוכאים: כולל ערבים, חרדים וכו' כי כשהממשלה מתנערת מאחריות כלפי למעלה ממחצית אזרחיה אני לא יכולה להבטיח לעצמי ייצוג אמיתי (ומשום שהייתי במצב כלכלי עגום מאד עד לפני קצת יותר מחמש שנים). אני רואה את עצמי שותפת גורל לערביי השטחים משום שהם פליטים כפי שמשפחתי משפחת פליטים ועדיין מתגעגעת לאירופה ביתה (האדנות האשכנזית לטעמי אינה אלא געגועים לתרבות ההיא). משום שפגיעה בהם חוזרת ופוגעת בנו עשרות מונים וארצי שבויה בכיבוש, שנאה ופחד. לפיכך ההחלטה במי לתמוך היא אמנם מורכבת אבל על פיה אני יכולה להצביע למועמד רק משום שהוא אישה, מזרחי או רקדן סלסה שמהווה אלטרנטיבה טובה לאלוף לשעבר בצה"ל שבין גורלי וגורלו יש מעט מאד.
            גילוי נאות: אינני תומכת יחימוביץ' משום שאני לא סבורה שהיא תדאג לאינטרסים שלי אבל יש הרבה מאד בטענותיה של חנה.

            אהבתי

        • רונה הגיב:

          עניתי בטעות על גבי תגובתה של חנה במקום על תגובתך.

          אהבתי

          • יונה הגיב:

            רונה, לא רק שיש הרבה מאד בטענותיה של חנה, אלא גם כפי שכתבתי אתמול ב17:33 –  הן אפילו משקפות נאמנה את דפוס ההצבעה הישראלי.
            ולא נותר לי אלא לחזור על טענתי שלמרבה הצער, כך בדיוק אנו נראים. 

            אהבתי

          • חנה בית הלחמי הגיב:

            יונה, הלוואי והקריאה שלי להצבעה לנשים היתה משקפת את דפוס ההצבעה הישראלי, ולומר משפט כל כך הזוי בניתוקו מהמציאות – זה די אפעס בעייתי

            אהבתי

          • יונה הגיב:

            חנה, השקפת העולם הפמיניסטית שלך ממש לא דומה במאומה להשקפת העולם האוניברסלית שלי ולפיכך הפניתי את רונה לתגובתי מאתמול, שעה 17:33 שעוסקת בדפוסי הצבעה בישראל.
            מה שנראה אפאס בעייתי להשקפתך, נראה אפאס  חמור מאד לשיטתי ולתפיסתי את הנושא הפוליטי-מפלגתי.
            מי שעסוק בתיקון עולמות ובהטפות מוסר מהפן הפמיניסטי, ראוי לו גם שישמע ביקורת מצד אלה העוסקים במדע המדינה "נטו".

            אהבתי

          • חנה בית הלחמי הגיב:

            מה זו השקפת עולם אוניברסלית ןבאילו נקודות בדיוק היא שונה מהשקפת העולם הפמיניסטית שלי? על אילו נקודות קונקרטיות מוסבר השוני? לא ממש ברור לי, שיח הכותרות הזה. אני פשוטה, בעלת הבנה קונקרטית, וזקוקה להסברים. כמו כן, על הקשר בין דבריך לאוניברסליות, בהנלה שאוניברסליות עומדת בבסיסה של תפיסת עולם פמיניסטית ובמהותה היא יוצאת צהסקטוריאלי ליצירת חברה אוניברסלית שווה, כך שבמגבלותי אני בהחלט רואה סתירה מהותית בין רוב דבריך לבין אוניברסליות. אז אנא, אשמח לפירוט והסברה.

            אהבתי

  4. עירית דותן מעיין הגיב:

    כמה מילים אישיות לשלי יחימוביץ

    שלי,
    אינני חברת מפלגת העבודה ואין ביכולתי להצביע עבורך.
    עם זאת, אני מעריכה את מאבקך הסוציאל-דמוקרטי
    ואת עמדותייך הפמיניסטיות המובהקות.
    אני שורדת פדופיליה בתא המשפחתי, שנמשכה לאורך שנים
    והשפיעה דרמטית על התנהלות כל חיי
    ואני מודעת לתרומתך הרבה למען נפגעות תקיפה מינית,
    השורדות יום-יום זוועה בלתי אנושית.
    בחודש הבא אני מציינת 60 שנים להימצאותי על פני הגלובוס – 
    אני חשה שאת יודעת, שאני ושכמותי הננו הגיבורות האמיתיות של החיים!

    מאחלת לך ניצחון!
    עירית דותן

    אהבתי

  5. יונה הגיב:

    "לא ראויה" –  כהכללה וכתרומה לדיון.
    הרי מי שמעמיד את המגדר לפני שיקולים אחרים, ממילא לא עסוק בזוטות כמו התאמה לתפקיד, דעות וכד'.
     דרך אגב, דעותיה המדיניות של יחימוביץ כפי שהשתקפו בראיון למוסף הארץ הפכו אותה למוקצה מחמת מיאוס עבורי. אבל כך או אחרת, לשמחתי, מעולם לא הצבעתי למפלגה שלה. 

    אהבתי

    • ראשית, את מניחה הרבה הנחות לגבי מכלול השיקולים שלי. כ"כ אני לא בטוחה שרוב המתלהמים על דבריה (שגם אני לא מסכימה עם חלקם באופן די ברור – אולם מחלוקת היא עניין לגיטימי) – קראו את דבריה. לכשקראתי את הראיות, מצאתי פערים די גדולים בין ציטוט נאמן לדבריה לבין מה שרוב אלו שעבורם הפכה ל"מוקצה מחמת מיאוס" מפאת "דיעותיה המדיניות", שרובם קראו כנראה מהגיגי ליבם ופרשנותם, ואני חוששת על פי דברייך נטולי ההסברים, שיש מצב שגם את עשית זאת. אני לא ממחנה שלי יחימוביץ' או ממפלגת העבודה, אולם די מזועזעת ממכלול הנימוקים וה"תרומה לדיון", כהגדרתך, שהם לא פחות מגזענות מגדרית. אז אני תעני לי, בנקודות – במה את מוצאת אותה לא ראויה? קונקרטית, לא במינוחים שאח"כ גדולי המיזוגנים יחגגו עליהם עם הפתיח הנדוש "אפילו נשים/פמיניסטיות אמרו ש…". 

      אהבתי

      • יונה הגיב:

        לא הנחתי ולא לשניה שום הנחה לגביך. כתבתי שמצער אותי מאד ש"בבחירות הקודמות לכנסת נפל דבר בישראל: נשים החלו להקדים שיקול מגדרי לשיקולים פוליטים אחרים".
        כזכור, את זה את כתבת ולא אני. 
        בנוסף, אני מבקשת במלוא הנימוס שלא להמעיט מיכולת הבנת הנקרא שלי. קראתי את הראיון והבנתי אותו לפחות כמוך.
        בואי נוותר על שלב ההוכחות ובחינת הבנת הנקרא על משהו שלא עניין אותי מספיק גם כשקראתי אותו לפני כחודש. 
        דרך אגב, היא הרבה יותר מוקצה אצלי עוד מקודם, מהרגע שטירפדה לפני מספר חודשים חוק שניסה למנוע פרסום תמונות גופות ופצועים בתקשורת.     

        אהבתי

      •  הבעיה ששלי יחמוביץ היא בדיוק מעין ביבי  רק בשימלה (רציתי לכתוב במכנסים שחורים וצמודים אבל מוראה של חנה עלי..).
         
        הסיפור הזה שלא זכרתי שיונה מביאה היא דוגמה נפלאה. במה מדובר? חוק נגד צילום ופרסום תמונות של  גוויות ופצועים (חוק שהוגש לאחר אסון הכרמל). הגברת יחמוביץ מתנגדת. למה? כי היא בעצם אינה נציגת ציבור אלא שליחת ערוץ שתיים והגורמים שאוחזים בו. ועל כן אינה ממש ראויה. יחמוביץ היא נציגת נוני מוזס וורטהימר ואולי גם משפחת דובראני ואחרים בכנסת. נותנים לה לשחק בפמניזם ובסוציאל דמוקרטיה אלק אבל שזה מגיע לאינטרסים שלהם? היא מציית להם בדיוק אם מרצון או מחשש שהיא זוכרת את אלה שממרים את פי האדון. 
        ההשתלטות של ערוץ שתיים על המדינה הוא סיפור שעוד לא סופר ויסופר (חלקו גלש החוצה  קצת בפרשת מרגול או דודו טופאז אבל הסיפור כולו עדיין לא סופר ) .
        שלי יחמוביץ קיבלה לא רוח גבית מערוץ שתיים אלא הערוץ היה מגויס כולו לצורך זה כולל הכתבה השיקרית  המפורסמת נגד עמיר בעניין המפקד וכוללת הסקר שנערך נגד בוז'י מי שחושב שהחברה בערוץ שתיים עוזרים לחברה שלהם לשעבר אינו מבין לא דבר ולא חצי דבר.
         התנגדות שלה לחוק הזה היא רק דוגמית מזון קטנה למה שנקבל משלי יחמוביץ בשנים הבאות.  גם העובדות הסוציאליות טעמו נחת עקבה בעת שמעכה אותן כפי שמועכים מקק בשליחותו של עופר עייני.
         
        היא אישה לא ראויה לא בגלל מיזגניות וא ענייני ג'נדר אלא בעיקר בגלל מעשיה.  

        אהבתי

        • יונה הגיב:

          ברשותך עדי, קצת הרחבה על הצעת החוק שיחימוביץ מנסה לטרפד:
           פחות מחודש לאחר שפורסמו באינטרנט (וגם כלי התקשורת הממוסדים נתנו לנו "הצצה" רגעית) צילומי גופות הנספים באסון הכרמל, התנגדה יחימוביץ להצעת חוק של  גפני ומקלב, שגובתה בתמיכה נרחבת של הורים שכולים לאסור פרסום צילומי נפגעים והרוגים בתקשורת ללא רשותם או רשות המשפחה.
          היא העזה לשקר בוועדה בבוטות מוחלטת לגבי "שיקול דעת" העתונאים ש"…היתה הבנה במערכות, בלי חקיקה ובלי כפייה, שאי אפשר למשל להראות תמונה של אוטובוס מלא באנשים שראשיהם ערופים".
          וזה חודש אחד בלבד אחרי שצפינו בגופות של צעירים שרופים בצילומי קלוז אפ!

          אהבתי

          • חנה בית הלחמי הגיב:

            הצעות חוק שמגבילות את חופש הביטוי, כתחליף ליצירת נורמות? היא צודקת. אפילו לא ידעתי על זה, ונראה שחשיבתה הדמוקרטית תקינה משל רוב הח״כים.

            אהבתי

  6. שאול הגיב:

    חנה אני מודע לך על הכתבה.
    רציתי רק להוסיף שכיף לקרוא את הפידבקים שלך, כלכך ענייניים ולוגיים. אם רק הציבור היה משתכנע מלוגיקה. 

    אהבתי

  7. . הגיב:

    מהיכן הנתון של תשע מליון נשים רצוחות במסגרת ציד מכשפות? הנתונים מדברים על לכל היותר מאה אלף. למה לנפח מספרים?
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A6%D7%99%D7%93_%D7%9E%D7%9B%D7%A9%D7%A4%D7%95%D7%AA

    אהבתי

    • מוכר לי הפער. מדוסר בשריפה המונית כל פני 2 יבשות לאורך 300 שנה, שיש השואפים לצמצמה ל- 100 אלף. His-story. מי שהי ה עם יד על העט ויד על המחק. 
      ואני מבקשת לכתוב כאן עם שם. לנקודה אין זכות דיבור.  

      אהבתי

  8. גולדבלט משה הגיב:

    ההימור שלי שיחימוביץ תנצח-אבל זה רק הימור. כך או כך היא תחזיר את האופי האמיתי של מפלגת העבודה ,דהיינו מפלגה אשכנזית לבנה המנותקת מציבור שכבר מזמן אינו מצביע עבורה,מפלגת היישוב הוותיק והדי מבוסס-אם מחירי הדירות והקוטג' רק ירדו קצת. הדעות שלה וההשקפות החברתיות ממש לא חשובות ותמיד אפשר לעדכן אותן

    אהבתי

    • חנה בית הלחמי הגיב:

      רגע, ופרץ – שכבר עמד בראשה – חיבר את המפלגה לציבור? ובהתחשב בכך שמשחל עד פואד ודרך שלושה מנכ״לים בעבר עמדו בצמרת המפלגה ייצוגים עדתיים שונים ומשונים שצמצמו בכישרון רב את היקפיה בהפוך מהמצופה מהם על פי הרציונל של דבריך – דווקא שלי היא שתנתק את המפלגה מהעם ותהפוך אותה למפלגה הצבועה בצבעי מוצאה האשכנזי? זו מהות מאבק הכוחות? לא סוציאל דמוקרטיה מול נאו ליברליזם, כפי שטעיתי בבורותי לחשוב? ודווקא היא (לא הרצוג ומצנע, שלא הועלו נגדם טענות דומות ושאשכנזים לפחות כמו יחימוביץ׳) מסכנת את המפלגה באליטיזם עדתי?
      מעניין, בכמה עטיפות צלופן מרשרשות אתם עוטפים גזענות מגדרית פשוטה.  

      אהבתי

  9. גולדבלט משה הגיב:

    העובדות
    א. שחל לא היה יו"ר העבודה
    ב. פואד היה יו"ר ועשו לו תרגיל שלא אפשר לו להוליך את המפלגה לבחירות התרגיל נועד לאפשר למצנע להיבחר 
    ג. בבחירות 2006 נטשו למעלה מ7 מנדטים לקדימה יחד עם פרס רמון ואיציק ולעומת זאת פרץ הביא מנדטים משכבות אחרות וכך שמר על כוחה של המפלגה
    ד. מפלגה סוציאל דמוקרטית אמיתית לא יכולה להיות מנותקת מציבור שיש לו אינטרס קיומי בקיומה של מפלגה סוציאל דמוקרטית. לציבור המסורתי של מפלגת העבודה כבר מזמן אין איטרס קיומי כזה -התברגנות טבעית והזדקנות טבעית לא פחות. השכבות שלמענן פעלה יחימוביץ לא יצביעו עבורה
    ה. כשמאלי[חברתית  מהדור הישן אני לא מתעניין בעימות בין השקפות שזה משהו שקורה בסלון ביום שישי-אני מחפש עימות בין כוחות וזרמים חבתריים ועימות כזה אם הוא אמיתי חייב להיות מבוסס אינטרסים.
        

    אהבתי

    • לא דיברתי על שחל כיו"ר, קרא שוב. דיברתי על 3 יו"רים ועל שני מנהיגים. תודה על התיקון – 4 יו"רים…

      נכון, הביא כמה מנדטים והביא למותם המיותר של כ- 140 חיילים.  

      אהבתי

  10. גולדבלט משה הגיב:

    א-אני בכלל לא תומך בימימוביץ או בפרץ -אם הבנת אותי כך. לטעמי מפלגת העבודה סיימה את תפקידה, או צריכה לסיים אותו,יש לעטוף אותה בתכריכים ושתנוח בשלם על משכבה עד לתחיית המתים

    אהבתי

  11. לא שמעתי שהליכוד מואשם בלבנבנות אשכנזית, מתנשאת , למרות שכל העומדים בראשו היו אשכנזים ואילו הוא הבחירה של רב המזרחיים ( בנוסף לש"ס). מודע באים בטענות לאשכנזיות של העבודה. האם מישהו מנע מהמוני בני עדות המזרח להתפקד לעבודה. מדוע לא באים בטענות למזרחיים שבוחרים להצביע למזרחי, לדברים שבוחרים להצביע לגבר וכיוצ"ב. אני מקווה ששלי יחמוביץ תצדיק את האמון שנתנו בה אלה שהתפקדו לעבודה כדי להצביע בעבורה ( אני). אני משתמשת בביטוי אמון למרות שאיני מצפה שתנהג בתמימות או בטוהר.

    אהבתי

    • היה על זה פרק סאטירי מצויין ומצחיק עד דמעות בפולישוק: איש מרכז המפלגה הדרוזי ואיש מרכז המפלגה המרוקאי באים לעוזר של פולישוק לומר לו שפולישוק כהה מדי ולא יכול להיות במפלגת העם מנהיג כהה. בסוף העוזר משכנע איש מרכז אתיופי להתמודד, ולידו פולישוק נראה בהיר ונבחר. 

      אהבתי

  12. בעצם, אולי הגיע הזמן לשאול מדוע מעדיפים רב המזריים להצביע לליכוד למרות שממשלות הימין פוגעות ברווחתם? מדוע הם מצביעים לש"ס. האם מפני שהדבר מאפשר את החזרה למבנה המשפחתי הפטריארכלי ומשיג את מעמדה של האישה? אני יודעת שיאשימו אותי בגזענות אך אני חרדה מאד למה שקורה למעמד הנשים בארץ וחוששת שבעתיד עלולה להיווצר קונסטלציה שבה יחברו מפלגות החרדים, מפלגות הערבים ומלגות נוספות של אנשים ( כברים ונשים) הרוצים ב"כבוד בת המלך פנימה" ויצרו את צעדי הנשים.הרי ברחבי הארץ קורה מהפך. אני רואה בסביבתי יותר ויותר נשים חרדיות.  

    אהבתי

כתוב תגובה ליונה לבטל